MS2-Kształtowanie kompetencji medialnych 2300-NZ2-MS2-ARM-KK
W ramach zajęć przedyskutowane zostanie znacznie kompetencji medialnych w płynnej nowoczesności oraz rola autoedukacji jako składnika procesów twórczego uczestnictwa w cyberkulturze.
W celu zidentyfikowania trudności związanych z samodzielnym nabywaniem kompetencji studenci podejmą aktywność autoedukacyjną poprzez: określenie zakresu wiedzy i umiejętności, które chcą nabyć, prezentację kompetencji bazowych, sformułowanie ścieżki rozwoju, dzielenie się efektami swoich działań w mediach społecznościowych oraz ewaluację osiągniętych postępów. Wnioski płynące z doświadczenia będą inspiracją do określenia uwarunkowań autoedukacji w obszarze poznawczym, afektywnym i regulacyjnym (metapoznawczym).
Zakres kształtowanej wiedzy i umiejętności powinien być związany z realizacją projektu opracowywanego w ramach przedmiotu „Interdyscyplinarne projekty twórcze” i spójny z potrzebami oraz predyspozycjami danego studenta.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza, student:
• wyjaśnia znaczenie komplementarności procesu edukacji i autoedukacji;
• omawia uwarunkowania procesu autoedukacji (aspekty poznawcze, afektywne i regulacyjne).
Umiejętności, student:
• prezentuje wstępny poziom swoich kompetencji w wybranym obszarze i wyznacza ścieżkę rozwoju;
• podejmuje działania z zakresu samokształcenia, wskazuje trudności, których doświadcza, ustosunkowuje się do nich i proponuje potencjalne rozwiązania;
• systematycznie udostępnia efekty swoich działań w mediach społecznościowych;
• dokonuje ewaluacji osiągniętych postępów.
Kompetencje społeczne, student:
• student zabiera głos w dyskusji, argumentuje własny punkt widzenia;
• nawiązuje współpracę z osobami i organizacjami, których kompetencje oraz zakres działalności pozwalają na rozwój zgodny z własnymi potrzebami oraz predyspozycjami.
Kryteria oceniania
Student jest zobowiązany do:
• publicznej prezentacji swoich aktualnych kompetencji z wybranego obszaru (portfolio, dotychczasowe osiągnięcia);
• przedstawienia planu rozwoju zgodnego ze wzorcowym formularzem;
• systematycznej publikacji w mediach społecznościowych efektów podejmowanych działań przez okres ustalony przez prowadzącego;
• identyfikacji trudności z zakresu poznawczego, afektywnego i regulacyjnego (metapoznawczego) oraz uczestnictwa w dyskusji na temat uwarunkowań procesu autoedukacji.
Literatura
D. Jankowski. Edukacja i autoedukacja, Współzależność Konteksty Twórczy rozwój, Toruń, Adam Marszałek, 2012
Pozostała literatura jest zależna od zakresu kompetencji wyznaczonych przez studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: