MM-Modele edukacji przedszkolnej 2300-NZ2-MM/PW-MEP
Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.
Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.
Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
-posiada wiedze na temat współczesnych nurtow pedagogicznych;
-posiada eirdze na temat różnorodnych programów edukacji przedszkolnej;
-poznaje rozne metody pracy z dzieckiem w przedszkolach w krajach UE;
-posiada wiedze na twmat organizacji pracy dziecka w przedszkolu;
-zna rozne sposoby oceny wytworow działalności dzieci;
-ma wiedze na temat analizy porównawczej roznych systemow edukacji przedszkolnej w krajach UE.
W zakresie umiejetnosci:
-potrafi dokonać refleksyjnej dotyczącej wielowymiarowosci edukacji pezedszkolnej
-potrafi dokonać krytycznej analizy kultury pedagogicznej instytucji przedszkolnej w krajach UE;-
-umie ocenic sposoby organizacji środowiska edukacyjnego w przedszkolu
w roznych krajach UE;
-umie ocenic adekwatność metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym
w przedszkolach w krajach UE.
W zakresie kompetencji społecznych:
-rozumie potrzebe ciągłego dokształcania się zawodowego i podejmuje takie dzi
działania;
-ma swiadomosc roznorodnosci pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym w
krajach UE;
-jest przekonany o potrzebie poszukiwania roznych rozwiazan edukacyjnych
odpowiednich dla dzieici w wieku przedszkolnym;
-postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Pre-school education In the Europa Union 1995
Edukacja elementarna zeszyt 1
Murawska B. Segregacja na progu szkoły
Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: