MD-Plan pracy z dzieckiem i rodziną 2300-NZ1-MD-PS-PL
Na zajęciach z planu pracy z dzieckiem i rodziną studenci zapoznają się z różnymi formami pracy realizowanymi przez różnorodne instytucje, służby i organizacje w ramach realizacji zadań szeroko rozumianej pomocy społeczne, wsparcia rodziny, wychowania dzieci i młodzieży. wybór miejsca praktyk należy do studenta, w przypadku, kiedy nie jest w stanie znaleźć odpowiedniego miejsca praktyk zostaje ono mu wskazane przez prowadzącą.
Literatura i akty prawne i organizacyjne zostają dobrane do miejsc wybranych przez studentów.
Student po wyborze miejsca praktyk zobowiązany jest do poznania i przedstawienia na zajęciach kolejno:
ETAP ROZPOZNANIA
- organizacji i programu działania instytucji;
- teoretycznych założeń realizowanych pracy pedagogicznej/społecznej;
- zadań określonych w przepisach prawa dla tej instytucji;
ETAP DZIAŁANIA
- wybór jednego z realizowanych programów na terenie instytucji;
- włączenie się w realizację tego programu;
- zaplanowanie własnego wycinka pracy realizowanego w trakcie praktyk;
- realizacja planu w porozumieniu z opiekunem praktyk z placówki;
ETAP OCENY
- opis własnych działań
- dokonanie ewaluacji z uczestnikami i partnerami w realizacji planu
Każdy z tych trzech etapów powinien być przedstawiony przez studenta na zajęciach i poddany dyskusji w grupie.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- zna akty prawne i podstawy teoretyczne działania w różnych instytucji pomocy dziecku i rodzinie
- zna teoretyczna podstawy pracy w tych instytucjach
- umie włączyć się z planową działalność instytucji i we współpracy z opiekunem praktyk i innymi realizatorami sporządzić i zrealizować własny plan działania;
- potrafi zaprezentować założenia i efekty działań w swojej placówce w gronie studentów;
- podejmować dyskusję na temat zasad planowej działalności z rodziną, dziećmi, grupami i oceny jej efektów.
Kryteria oceniania
- Zaliczenie praktyki - uzyskanie oceny od opiekuna z placówki praktyk
- opis własnego planu i jego realizacji w placówce praktyk;
- przedstawienie wyników ewaluacji (adresaci działań i współpracownicy)
Praktyki zawodowe
Praktyka pedagogiczna w rodzinie i środowisku 60 godzin
Literatura
W zależności od miejsc i instytucji praktyk i literatura metodyczna dotycząca programów pomocy i realizowanych planów pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: