Niepełnosprawność - różne jej wymiary 2300-NUSM1-DRY
Sposoby charakteryzowania i wyjaśniania procesów rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego oraz kształcenia osób niepełnosprawnych na gruncie analiz porównawczych - w obrębie grup jednorodnych i zróSnicowanych pod względem rodzaju i stopnia niepełnosprawności, jak teS w odniesieniu do norm rozwojowych. Kształtowanie warsztatu pracy naukowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji badań;
-sformułowania problematyki badawczej
-wyboru zmiennych i wskażników
-doboru adekwatnych metod, technik, narzędzi badawczych
-zastosowania technik jakościowej i ilościowej analizy pozyskanych wyników badań
-wyboru strategii prezentacji wyników i wniosków z przeprowadzonych badań
Kryteria oceniania
studia literaturowe
-prezentacja koncepcji badawczych
-prezentacja metod ilościowych i jakościowych analizy wyników badań
Literatura
J. Guilford, Metody statystyczne dla pedagogów i psychologów.
T. Pilch, Metody badań pedagogicznych.
W. Dudkiewicz, Praca magisterska z pedagogiki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: