MKJO-Art and Education 2300-NU1-TRA6-S
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do współpracy międzynarodowej, miedzy innymi z INSEA- Międzynarodowym Stowarzyszeniem Wychowania przez Sztukę , odbywania studiów w ramach europejskich programów edukacyjnych .
W trakcie zajęć studenci poznają problematykę wychowania estetycznego oraz obszarów edukacyjnych związanych ze sztuką , terminologię specyficzną dla tej dziedziny rozważań .Możliwe będą spotkania z naukowcami zajmującymi się zagadnieniami sztuki i wychowania głównie z krajów Unii Europejskiej ./kontakty ze Stowarzyszeniem INSEA/.
1.Czas , który mija czas który trwa - aktualne problemy wychowania przez sztukę .
2.Metodologia i kształcenie nauczycieli
4.Kultura wizualna i wartości wychowania przez sztukę
5.Ekspresja w sztuce i doświadczenia młodej generacji
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci osiągną wiedzę z zakresu podstawowych problemów wychowania przez sztukę , a także rozwiazań teoretycznych i praktycznych wychowania przez aktywność twórczą w różnych krajach świata dzięki studiowaniu magazynów edukacyjnych takich jak np.,,The International Journal of Art & Design Education".
Rozwiną umiejetności w zakresie posługiwania sie językiem angielskim , prowadzenia dyskusji na tematy sztuki dawnej i współczesnej oraz problemów metodycznych z obszaru wychowania przez sztukę.
Kryteria oceniania
Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w jezyku angielskim, zabieranie głosu w dyskusjach na temat prezentacji problemów i zagadnień wskazanych powyżej.Dopuszczalna jest dukrotna nieobecność na zajeciach. Każdy uczestnik kursu przygotowuje prezentację multimedialną lub referat w jezyku angielskim .Kryteria oceniania zgodne są z ogólnymi zasadami przyjętymi na Uniwersytecie Warszawskim ,także z obowiazujacą skalą ocen ,ocena ciagła/bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność/
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1..Boughton Doug ,Mason Rachel red. Beyond Multicultural Art Education :International Perspectives ,Waxmann ,Munster 1999
2.Bruner J. The Culture of Education 1996 /frag./
3.Journal of Art and Design Education ,Volume 16 Number 2 1997, NSEAD ,Blackwell Publishers
and Volume 26 Number3 2007
4.Read H. Education Through Art 1943 /frag./
5.Samoraj M. red. Essays on Education Through Art. Time Passing and Time Enduring.2002/ frag./
6.Stokrocki Mary red. Interdisciplinary Art Education ,The National Art Education Association ,Reston 2005
6.Wojnar I. Reflections on the 30 th Anniversary of the Death of Sir Herbert Read w :
Samoraj M. red. Essays on Education Through Art. Time Passing and Time Enduring.2002 .
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: