Problemy współczesnej psychologii 2300-NU1-PWP-OG
Podstawowymi obszarami nauczania przedmiotu są kwestie dotyczące:
*pojęcia rozwoju i zmian rozwojowych,
*metod badania zmian rozwojowych.
*głównych modeli rozwoju człowieka,
*społecznych czynników prorozwojowych,
*charakterystyki zmian funkcjonowania w sferze poznawczej, emocjonalnej, społecznej i moralnej w różnych okresach rozwojowych,
*pojęcia grupy społecznej, jej struktury i dynamiki,
interakcji interpersonalnych, a w szczególności procesu komunikacji,
*interakcji między rozwojem jednostki (percepcją społeczną, poznaniem społecznym i postawami społecznymi) a specyfiką grup społecznych, do których ona należy,
*zachowaniami pro- i antyspołecznymi.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu studenci
rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;
potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;
potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.
Literatura
Po ukończeniu kursu studenci
rozpoznają wybrane modele rozwoju człowieka, opisują uwarunkowania rozwoju oraz definiują kolejne fazy rozwojowe w różnych obszarach funkcjonowania jednostki;
potrafią wskazać zależności między zachowaniami jednostki a funkcjonowaniem grup społecznych, których jest członkiem;
potrafią scharakteryzować przebieg interakcji edukacyjnych i zaproponować prorozwojowe zmiany tych procesów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: