MKJO-Child Art and Education - English B2+ 2300-NU-KJO-CHILD
Zajęcia mają charakter konwersatorium i prowadzone są w języku angielskim/z możlowością wyjaśnienia trudniejszych zagadnień w języku polskim/.Literatura dotycząca,, sztuki dziecka " zawiera głownie pozycje w języku angielskim : klasyczne teksty dotyczące wychowania przez aktywność twórczą ,jak też aktualne artykuły zamieszczone w The International Journal of Art & Design Education.
Uczestnictwo w zajeciach umożliwia rozwijanie kompetencji komunikacyjnych w języku angielskim , nawiązanie współpracy ze stowarzyszeniami i organizacjami o charakterze pedagogicznym takimi jak np.INSEA -Międzynarodowe Stowarzyszenie Wychowania przez Sztukę , korzystania z publikacji stowarzyszenia.Zajęcia przygotowują do uczestnictwa w konferencjach międzynarodowych czy programach wymiany np.Socrates Erazmus i innych.
Podstawowe zagadnienia:
Sztuka dziecka i jej naturalny rozwój.
Periodyzacja stadiów rozwoju rysunkowego dziecka /wg V.Lowenfelda/.
Pedagogiczne uwarunkowania twórczej aktywnosci dziecka .
Stadia rozwoju rysunkowgo dziecka a techniki i materiały plastyczne .
Historyczne koncepcje wychowania przez twórczość/np.F.Ciżek/
Współczesne koncepcje wychowania przez aktywność twórczą.
Propozycje twórczej aktywizacji dziecka w wybranych krajach świata.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci osiągną wiedzę z zakresu psychopedagogicznych podstaw rozwoju tworczej aktywności dziecka ,szczególnego fenomaenu jakim jest ,,sztuka dziecka".Zdobędą także informacje na temat teorii i praktyki wychowania przes aktywność twórczą w wybranych krajach świata.Rozwiną umiejętności translatorskie i posługiwania się językiem angielskim ,w toku dyskusji pedagogicznych na zajęciach.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę .Podstawą uzyskania pozytywnej oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, zabieranie głosu w dyskusjach ,w jezyku angielskim, na temat prezentacji problemów i zagadnień wskazanych powyżej.Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie prezentacji w postaci referatu lub prezentacji multimedialnej ,w języku angielskim.Kryterium podstawowym jest aktywne uczestnictwo ,jakość prezentacji i wypowiedzi.
Kryteria oceniania zgodne są z ogólnymi zasadami przyjętymi na Uniwersytecie Warszawskim , także z obowiązującą skalą ocen.Ocena ciągła.
Literatura
Lowenfeld V. Your Child and his Art.The Macmillan Company New York,1972
Lowenfeld V.Creative and Mental Growth .Macmillan Publishing,!970
Read.H Education Through Art .Faber&Faber ,London 1970/rozdz.Child Art/
Samoraj M. Ed. Essays on Education Through Art.Tme passing and Time Enduring.Warszawa 2002 /frag/
Stokrocki M.Interdisciplinary Art Education .The National Art Education Association,Reston 2005.
Journals:The International Journal of Art &Design Education roczniki 2005-2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: