MKJO Turning Points in the History of Education - English B2+ 2300-NU-KJO-AF
Podstawowym celem zajęć jest metodyczne przygotowanie i wygłaszanie prezentacji (w PowerPoint) w jęz. angielskim, dyskusja na wybrane tematy w jęz. angielskim, przygotowanie prac pisemnych w jęz. angielskim.
Tematyka zajęć dotyczy dziejów alfabetyzacji, czyli praktycznej umiejętności czytania i pisania w społeczeństwach Europy Zachodniej - od średniowiecza do XIX - XX wieku.
Idee edukacyjne i praktyka wychowawcza ulegały przemianom, na które wpływ miały przemiany polityczne, społeczne, gospodarcze, ale też rozwój nauk pedagogicznych. Zajęcia pozwolą na głębsze spojrzenie na historię przemian edukacyjnych w poszczególnych krajach. W miarę możliwości specyficzne problemy będą dyskutowane w kontekście historii i polityki krajów pochodzenia studentów uczestniczących w zajęciach.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Podczas konwersatorium studenci zapoznają się z metodami i warsztatem pracy humanisty. Zajęcia mają charakter monograficzny.
Konwersatorium ma kształtować u studenta zdolność pogłębionego myślenia humanistycznego oraz zapoznawać z krytyką różnych typów przekazów źródłowych (teoretyczne traktaty pedagogiczne, podręczniki szkolne). Celem konwersatorium jest ponadto rozwijanie umiejętności krytycznego czytania literatury przedmiotu i ustosunkowywania się do naukowej dyskusji na dany temat.
Podczas konwersatorium studenci zapoznają się z metodami i warsztatem pracy humanisty. Zajęcia mają charakter monograficzny.
Po ukończeniu konwersatorium student :
1. Jest przygotowany do posługiwania się terminologią specjalistyczną z zakresu kierunku studiów;
2. Wyszukuje przydatne mu informacje w tekstach źródłowych, dotyczących jego dziedziny studiów, opublikowanych w języku obcym;
3. Streszcza w języku obcym , ustnie lub pisemnie, informacje, wyniki badań naukowych, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym lub innych źródłach związanych z dziedziną studiów;
4. Przedstawia w języku obcym prezentację, przygotowaną zgodnie z konwencją, na podstawie przeczytanej literatury z zakresu dziedziny studiów.
5. Student opanowuje znajomość języka na poziomie B2 plus.
Kryteria oceniania
Wygłaszanie przez studentów prezentacji (PowerPoint) w jęz. angielskim, dyskusja w jęz. angielskim na temat tłumaczonych tekstów, prace pisemne w jęz. angielskim.
Warunkiem zaliczenia zajęć jest, obok obecności, także aktywny udział w zajęciach, wynikający z regularnego przygotowywania się do ćwiczeń.
Zaliczenie na ocenę na podstawie obecności, aktywności na zajęciach i prac pisemnych.
Literatura
1. Literacy and Social Development in the West: a Reader, ed. Harvey J. Graff, Cambridge 1981.
2. M. Depaepe, Order in Progress. Everyday Educational Practice in Primary Schools Belgium, 1880-1970, Leuven: Leuven University Press, 2000.
3. The Development of Literate Mentalities in East Central Europe, eds. A.Adamska, M.Mostert, Turnhout 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: