Moduł Wspieranie rozwoju dzieci we wczesnej edukacji 2300-NJ-WRWE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy studenci znają i rozumieją:
-rolę nauczyciela w procesie wspierania rozwoju i wychowania dzieci i uczniów oraz zasady efektywnego przywództwa edukacyjnego i współpracy w zespole nauczycielskim oraz komunikacji ze specjalistami wspierającymi proces rozwoju dzieci a także z rodzicami/opiekunami prawnymi
W zakresie umiejętności studenci potrafią:
-identyfikować i rozbudzać zainteresowania dzieci/uczniów oraz odpowiednio do potrzeb indywidualizować przebieg edukacji
-projektować zajęcia wychowawcze dla dzieci i uczniów odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych,
-oceniać wartość i przydatność różnych innowacyjnych koncepcji edukacyjnych, nowatorskich metod, środków i materiałów do realizacji zadań wychowawczych, rozwojowych, opiekuńczych i dydaktycznych
-organizować życie społeczne podopiecznych, wykazywać się empatią, zaufaniem i rozwijać wśród dzieci i uczniów krytyczną refleksję oraz umiejętność dialogowego rozwiązywania problemów
-komunikować się z osobami pochodzącymi ze zróżnicowanych środowisk kulturowych i etnicznych, z doświadczeniami migracyjnymi, w tym z dziećmi dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe
W zakresie kompetencji społecznych studenci gotowi są do:
-podejmowania dyskusji na tematy pedagogiczne, argumentowania i uzasadniania swojego zdania z wykorzystaniem wiedzy naukowej;
-realizacji innowacji pedagogicznych związanych z wyzwaniami społecznymi i cywilizacyjnymi przyszłości, służących rozwojowi uczniów oraz integracji rodziców i środowiska lokalnego z instytucją edukacyjną;
-projektowania i realizowania działań wspierających proces wprowadzania dzieci/uczniów w świat wartości
Kryteria oceniania
Egzamin modułowy odbywa się w formie debaty oxfordzkiej.Studenci tworzą grupy 4-osobowe. Na 2 tygodnie przed wyznaczonym terminem egzaminu, obywa się losowanie grup, które będą uczestniczyć w kolejnych debatach. Następnie grupy dokonują także losowego wyboru tematu debaty z oferty zaproponowanej zgodnie z treściami przedmiotów, tworzących moduł W dyskusji na wylosowany temat biorą udział dwa zespoły: Propozycja i Opozycja. Losowanie typu grupy dyskusyjnej odbywa się bezpośrednio przed egzaminem. Debata składa się z 3 rund, których rozpoczęcie i zakończenie ogłasza Marszałek. Każdy zespół , w kolejnych rundach ma do dyspozycji po 4 minuty, które powinien wykorzystać w celu prezentacji swojego stanowiska. Czas całej debaty na wybrany temat nie powinien przekroczyć 25-30 minut.
Zespoły oceniane są przez Komisję, która przyznaje każdemu zespołowi punkty za przebieg każdej rundy. Ocenianie jest:
-teoretyczne przygotowanie zespołu do debaty
-poprawność merytoryczna
-dobór i liczba argumentów
-umiejętności retoryczne
-poprawność językowa
-przestrzeganie reguł debaty, współpraca w grupie, wykorzystanie czasu, przestrzeganie reguł interakcji, dyskusji
OCENA Z EGZAMINU MODUŁOWEGO wystawiana jest zgodnie z poniższą punktacją:
30 pkt – 29 pkt bdb ! (5!)
28 pkt – 27 pkt bdb (5)
26 pkt – 24 pkt db + (4,5)
23 pkt – 20 pkt db (4)
19 pkt – 17 pkt dst+ (3,5)
16 pkt – 14 pkt dst (3)
13 pkt – 0 pkt ndst (2)
Literatura
Bibliografia do każdego z komponentów modułu podana jest w ich opisach zmieszczonych w systemie USOS.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: