Tutoring językowy 2300-NJ-TUT
Kurs rozpoczyna analiza potrzeb każdego studenta, przede wszystkim w zakresie językowym, ale także w zakresie efektywności zapamiętywania, korzystania ze źródeł, organizacji procesu uczenia się, motywowania się i innych umiejętności związanych z uczeniem się języka. W zależności od potrzeb i możliwości grupy ustalone zostają rodzaje pracy na zajęciach oraz wymagania dotyczące pracy samodzielnej i zaliczenia kursu, jak również tematyka zajęć interesująca studentów, zarówno w zakresie nauki angielskiego, jak innych tematów związanych ze studiami. Możliwe formy pracy obejmują input w formie prezentacji prowadzącego i studentów oraz czytania tekstów lub słuchania wypowiedzi fachowców, dyskusje w małych grupach i w całej grupie, prace pisemne (eseje, streszczenia, sprawozdania), ustne i pisemne ćwiczenia językowe, poszerzanie słownictwa tematycznego, prowadzenie przez studentów prezentacji i ćwiczeń językowych, sesje pytań i odpowiedzi, indywidualne sesje z prowadzącym itp. Praca własna może obejmować czytanie beletrystyki, czytanie książek i artykułów akademickich lub specjalistycznych, słuchanie opublikowanych wypowiedzi fachowców itp. Przy każdym zadaniu indywidualnym lub grupowym możliwie jasno ustalane są kryteria dobrej jakości, a po wykonaniu zadań udzielany jest szczegółowy feedback przez studentów i / lub prowadzącego, jak również analizowany jest proces przygotowania danej pracy. Studenci prowadzą analizę i refleksję nad swoim procesem uczenia się używając różnych narzędzi, nazywają używane przez siebie strategie kognitywne i metakognitywne, analizują preferencje itp., budując swoją samoświadomość jako uczących się. Kurs jest również okazją do zdobycia wiedzy merytorycznej dostosowanej do potrzeb studentów, gdyż zawartość treściowa prac językowych, wybierana przez samych studentów lub zaproponowana przez prowadzącego, może poszerzyć ich wiedzę fachową lub ogólną.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
· umiejętności i strategie biorące udział w procesie uczenia się oraz możliwe preferencje uczącego się dotyczące pozyskiwania, przetwarzania i zapamiętywania informacji
· znaczenie poprawności językowej w kontekście uczenia dzieci
· swoje silne i słabe strony jako użytkownika języka angielskiego i formy pracy właściwe dla siebie w pracy nad poprawnością językową
· działanie teorii Stephena Krashena (input) w przypadku dorosłych uczących się języka
· koncepcję autonomii w uczeniu się
· narzędzia wspomagające analizę i refleksję
· wielorakie funkcje oraz środki językowe przydatne w skutecznym porozumiewaniu się w różnych kontekstach, włącznie z profesjonalnymi
W zakresie umiejętności student potrafi:
· świadomie kierować własną pracą nad językiem i prowadzić refleksję na temat siebie jako uczącego się nieprzerwanie przez całe życie
· zbierać informację zwrotną (feedback), analizować ją i korzystać z niej w celu ukierunkowania swojej pracy nad językiem
· skutecznie pracować nad poprawnością językową
· stawiać sobie cele językowe i wybierać optymalne działania w celu podwyższania swego poziomu angielskiego
· używać języka angielskiego do przekazywania informacji i wyrażania swoich opinii w mowie i piśmie, w kontekstach formalnych i nieformalnych
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów:
· samodzielnie kontynuować efektywne uczenie się angielskiego
· utrzymać odpowiedni poziom poprawności językowej przez całe życie zawodowe
· używać języka angielskiego w rozwoju zawodowym oraz do wzbogacania wiedzy ogólnej
Kryteria oceniania
Do zaliczenia przedmiotu niezbędne są następujące elementy:
· obecność na co najmniej 80% ustalonej liczby zajęć
· aktywny udział w pracy na zajęciach
· wykonywanie ustalonej pracy własnej
· zaliczenie odpowiedniej liczby ustalonych prac; w przypadku prac pisemnych muszą one być poprawione na podstawie feedbacku prowadzącego i ostatecznie zaakceptowane
· pisemna refleksja na temat własnego rozwoju jako osoby uczącej się języka angielskiego
Praktyki zawodowe
--
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: