Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego 2300-NJ-DWNJA-WT
Kurs służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zakłada skupienie na następujących tematach:
1. Storytelling: odpowiedni wybór historii (książek, wierszy, rymowanek), organizacja tekstu oraz języka, sposoby pracy z historiami i książkami, tworzenie aktywności wokół historii.
2. Drama i pacynki: wykorzystanie dramy w nauczaniu dzieci.
3. Projekty edukacyjne na lekcjach angielskiego: cele i rodzaje projektów, etapy pracy z projektem, przykłady projektów na lekcjach języka.
4. Nowoczesne technologie na lekcjach języka angielskiego.
5. Gry i zabawy językowe.
6. Wykorzystanie piosenek i filmów w nauczaniu języka angielskiego małych dzieci.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy / zna i rozumie:
- różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci (K_W08, K_W09, K_W10),
- cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik (K_W08, K_W09).
W zakresie umiejętności / potrafi:
- planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki (K_U09, K_U10, K_U12),
- przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik (K_U09, K_U12),
- planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik (K_U15),
- planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii (K_U09, K_U12).
W zakresie kompetencji społecznych / przejawia gotowość do:
- rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego (K_K01, K_K04),
- rozwijania swoich umiejętności językowych (K_K01, K_K03),
- otworzenia się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej (K_K01, K_K02, K_K06).
Kryteria oceniania
- Obecność oraz aktywny udział w zajęciach
- Przygotowanie i przeprowadzenie mini-projektów prezentujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego
Literatura
Brewster J., Ellis G., Girard D. (2010). The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press.
Cant, A., Superfine W. (1997). Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.
Feunteun, A., Vale, D. (2000). Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.
Halliwell, S. (2006). Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
Pinter A. (2006). Teaching Young Language Learners, Oxford University Press.
Philips, S. (2001). Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
Puchta, H., Williams, M. (2011). Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.
Read, C. (2007). 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.
Sikora-Banasik, D.(red). (2009). Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.
Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2011). Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: