MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium 2300-MTP-PSP-K1
1. Niepełnosprawność intelektualna (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
2. Spektrum Zaburzeń Autystycznych (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
3. Npełnosprawność słuchowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
4.Npełnosprawność wzrokowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
5. Trudności w uczeniu się (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
6. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
7. Mózgowe porażenie dziecięce (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
8. Inne niepełnosprawności ruchowe (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia).
10. System kształcenia specjalnego w Polsce - tendencje i uwarunkowania rozwoju, ocena jakości systemu na tle porownawczym.
11. Aktywność artystyczna osób z niepełnosprawnością jako środek rehabilitacji i poprawy jakości życia.
Tryb prowadzenia
w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Moderowanie dyskusji na jednych zajęciach
2. Udział aktywny w dyskusjach na zajęciach
3. Kolokwium pisemne - pięć pytań. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na co najmniej cztery pytania.
Literatura
1. Smith, D. D. (2011). Pedagogika specjalna. Warszawa: PWN T. ! i 2.
2. Chrzanowska, I. (). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: PWN.
3. Mitchell, D. (2016). Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Harmonia.
4. Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
W cyklu 2024Z:
Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: