MS4 - Praktyka pedagogiczna indywidualna 2300-MS4-POSW-PI
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- poznać i zanalizować funkcje i cele działania wybranej instytucji
- poznać i zanalizować potrzeby wybranej jednostki/grupy odbiorców
- sformułować cele i strategie projektu
-opracować plan i harmonogram działania
- zdobyć środki i zmobilizować zasoby niezbędne do realizacji projektu
- zrealizować zaplanowany projekt angażujący jego odbiorców/uczestników
- dokonać ewaluacji zrealizowanego działania/krytycznie ocenić efekty projektu
Kryteria oceniania
W ocenie studenta zostaną wzięte pod uwagę:
- umiejętność analizy instytucji/organizacji, w której realizowany jest projekt (prezentacja instytucji i pomysł projektu jest przedstawiany przez studenta po podjęciu praktyk)
- pomysł własnego działania (studenci przygotowują pisemną koncepcję projektu do końca Igo semestru)
- sprawozdanie z realizacji projektu wraz z dokumentacją (przedstawione w formie pracy zaliczeniowej pod koniec II semestru)
- opinia z miejsca praktyk (dostarczona po zakończeniu praktyki).
Praktyka jest integralna częścią modułu. Jej efekty i zdobyte przez studenta doświadczenia będą omawiane na egzaminie modułowym.
Praktyki zawodowe
Praktyki realizowane są równolegle z przedmiotem Projekt socjalny. Praktyki odbywają się w instytucjach i organizacjach realizujących szeroko rozumiane cele społeczne i wychowawcze. Harmonogram praktyk jest dostosowany do trybu działania wybranej instytucji/organizacji.
Literatura
Chludziński M., Przybylski W., „Jak skutecznie napisać projekt socjalny”. Warszawa 2004.
Davies M., ''Socjologia pracy socjalnej'', Warszawa 1996.
Granosik M., ''Profesjonalny wymiar pracy socjalnej'', Katowice 2006.
Gorczyc E. „Stąpając po bruku. Projekt socjalny na rzecz kobiet”. „Praca socjalna” 2003 nr 3.
Kantowicz E., ''Elementy teorii i praktyki pracy socjalnej'', Olsztyn 2001.
Kott E. „Co to jest projekt socjalny”. Mazowieckie Centrum Polityki społecznej. Warszawa 2001 (opracowanie dostępne w Internecie).
Marynowicz-Hetka E., Piekarski J., ''Wokół problemów działania społecznego'', Katowice 1998.
Pilch T., Lepalczyk I. (red), ''Pedagogika społeczna'', Warszawa 1995.
Wolska-Prylińska D., ''Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym'', Katowice 2010.
Wronowski G., ''Jak skutecznie napisać projekt socjalny?'', Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: