MS4 - Specyfika uczenia się dorosłych 2300-MS4-OED-SU
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę o charakterze proceduralnym, dotyczącą możliwości uczenia się człowieka dorosłego oraz determinujących je czynników w różnych okresach życia. Treści wykładu będą obejmowały procesy poznawcze oraz stosowane metody i formy uczenia się dorosłych: uczenie się przez doświadczenie, uczenie się z codzienności, się biograficzne, uczenie się sytuacyjne.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Z: |
Efekty kształcenia
zna specyfikę uczenia się dorosłych oraz rozumie zasady dobierania rozwiązań edukacyjnych do potrzeb określonego typu dorosłego odbiorcy
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu zaplanowania i zorganizowania określonego rodzaju sytuacji edukacyjnej dla zdefiniowanej grupy dorosłych odbiorców /wiek, płeć, wykształcenie/
docenia konieczność uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
Kolokwium dotyczące treści wykładów; zaliczenie wykładu na podstawie minimum 65 % poprawnych odpowiedzi
Literatura
M. Malewski: Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice
J. Kargul: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji dorosłych
Wybrane artykuły z „Edukacji Dorosłych”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: