MS4 - Specyfika uczenia się dorosłych 2300-MS4-OED-SU
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w wiedzę o charakterze proceduralnym, dotyczącą możliwości uczenia się człowieka dorosłego oraz determinujących je czynników w różnych okresach życia. Treści wykładu będą obejmowały procesy poznawcze oraz stosowane metody i formy uczenia się dorosłych: uczenie się przez doświadczenie, uczenie się z codzienności, się biograficzne, uczenie się sytuacyjne.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
zna specyfikę uczenia się dorosłych oraz rozumie zasady dobierania rozwiązań edukacyjnych do potrzeb określonego typu dorosłego odbiorcy
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu zaplanowania i zorganizowania określonego rodzaju sytuacji edukacyjnej dla zdefiniowanej grupy dorosłych odbiorców /wiek, płeć, wykształcenie/
docenia konieczność uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
Kolokwium dotyczące treści wykładów; zaliczenie wykładu na podstawie minimum 65 % poprawnych odpowiedzi
Literatura
M. Malewski: Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice
J. Kargul: Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji dorosłych
Wybrane artykuły z „Edukacji Dorosłych”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: