MS4 - Logistyka procesów edukacyjnych 2300-MS4-OED-LO
Celem kursu jest zaznajomienie studenta z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego.
W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego.
Główne tematy:
RAPS- rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (raport), określenie celów szkolenia.
Oferta szkoleniowa.
Zapytanie ofertowe (konkurs, ogłoszenie).
Raport ze szkolenia.
Ewaluacja szkolenia.
Follow-up- czym jest, kiedy stosować.
W cyklu 2023Z:
W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego. |
W cyklu 2024Z:
W czasie zajęć studenci zapoznają się z pojęciem logistyki i będą dokonywali charakterystyki podstawowych elementów procesu logistycznego. Osoby biorące udział w zajęciach poznają również zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych uwzględniając ich wiek, płeć, wykształcenie i sytuację życiową. Poza tym studenci poznają metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych. Uczestnicy zajęć poznają zasady gromadzenia informacji niezbędnych do zorganizowania działania edukacyjnego. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: Student
- wyjaśnia pojęcie logistyki i procesu edukacyjnego;
- charakteryzuje podstawowe elementy logistyki szkoleniowej (szkolenia wewnętrzne i otwarte);
- zna zasady organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych;
- zna metody i narzędzia analizy efektywności procesu logistycznego realizowanego w sytuacjach edukacyjnych;
- rozumie zasady doboru rozwiązań edukacyjnych do potrzeb ludzi dorosłych uwzględniając ich: wiek, płeć, wykształcenie, sytuację życiową.
Umiejętności: Student
- umie dobrać odpowiednie działania wspierające procesy uczenia się adekwatnie do grupy dorosłych;
- umie zgromadzić różnorodne informacje niezbędne do zorganizowania działania edukacyjnego;
- umie zaplanować i zorganizować sytuację edukacyjną określonego typu;
- umie wykorzystać wiedzę z zakresu logistyki do zorganizowania sytuacji edukacyjnej.
Kompetencje społeczne: student
- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;
- potrafi działać w sposób planowy;
- ma poczucie odpowiedzialności za jakość oferowanych uczestnikom edukacji działań i produktów edukacyjnych.
Kryteria oceniania
Kontrola obecność i przygotowanie zadań cząstkowych.
Literatura
Literatura podstawowa:
Blaik P. (2010), Logistyka, koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa.
Łaguna M. Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, Gdańsk.
Łaguna M. Fortuna P. (2009), Przygotowanie szkolenia – czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk.
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa: Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych |
W cyklu 2024Z:
Literatura podstawowa: Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny i innych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: