MS4 - Konflikty i negocjacje interpersonalne 2300-MS4-OED-KN
Celem zajęć jest zdobycie i usprawnienie umiejętności negocjacyjnych oraz sposobów radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Tematyka zajęć obejmuje m.in. style negocjowania i typy negocjatorów, typowe błędy i pułapki negocjacyjne, taktyki i techniki negocjacyjne, style rozwiązywania konfliktów, stosowanie efektywnych technik umożliwiających rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
1. Zna fazy procesu negocjacji.
2. Zna podstawowe style negocjowania i typy negocjatorów.
3. Zna i rozumie błędy i pułapki negocjacyjne
4. Zna taktyki i techniki negocjacyjne
5. Zna własny styl rozwiązywania konfliktów.
6. Zna skuteczne techniki rozwiązywania konfliktów
Umiejętności
Student:
1. Potrafi zinterpretować sytuacje konfliktowe
2. Stosując odpowiednie techniki rozwiązuje konflikty interpersonalne i grupowe
3. Poddaje krytyce przykładowe sytuacje negocjacyjne
4. Skutecznie rozwiązuje problemy negocjacyjne
5. Rozwiązuje sytuacje trudne w praktyce
Kompetencje społeczne
Student:
1. Potrafi analizować różne sytuacje konfliktowe i negocjacyjne oraz zaproponować optymalne rozwiązania
Kryteria oceniania
Przygotowanie studium przypadku sytuacji konfliktowej lub gry negocjacyjnej.
Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze.
Literatura
T. Witkowski, S.Chełpa, Psychologia konfliktów. Praktyka radzenia sobie ze sporami, Wrocław 2015.
A. Ogonowska, Komunikacja i porozumienie : sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów, Kraków 2015.
Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kraków 2000.
R.A. Rządca, P. Wujec, Negocjacje, Warszawa 2001.
N. Peeling, Negocjacje : co dobry negocjator wie, robi i mówi, Warszawa 2010.
J. Kamiński, Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: