MS4 - Edukacja gerontologiczna 2300-MS4-OED-EG
Przedmiotem zainteresowania studentów będą koncepcje starzenia się człowieka (biologiczne, psychologiczne, społeczne i socjalne), funkcjonowanie starszych osób w różnych obszarach (rodzinie, pracy, środowisku zamieszkania itp.), ich aktywność edukacyjna, społeczno-polityczna i ekonomiczna; proces przystosowania do emerytury, zjawisko dyskryminacji (ageism) i marginalizacji starszych osób; przeżywanie samotności i osamotnienia; edukacja jako pomoc i wsparcie dla starszych osób.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
Zna: prawidłowości dotyczące właściwości i przebiegu procesu starzenia się w okresie późnej dorosłości
Zna: koncepcje wyjaśniające procesy starzenia się
Zna: możliwości wykorzystania osobistego potencjału przez starszego człowieka
Prezentuje: postawę zrozumienia i akceptacji wobec zmian zachodzących w okresie późnej dorosłości
Kryteria oceniania
Zaliczenie ustne
Literatura
O. Czerniawska: Szkice z andragogiki i gerontologii
J. Halicki: Obrazy starości rysowane przeżyciami seniorów
A. Nowicka (red.) Wybrane problemy osób starszych
H. Jakubowska, A. Raciniewska, Ł. Rogowski (red.) Patrząc na starość
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: