MS4 - Moduł specjalnościowy 4 - Organizacja procesów uczenia się dorosłych 2300-MS4-OED
Celem modułu jest przygotowanie studentów do organizowania przedsięwzięć edukacyjnych dla osób dorosłych charakteryzujących się różnymi cechami, potrzebami poznawczymi oraz oczekiwaniami wobec edukacji. Student zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do zaprojektowania zajęć, ich zespołowego przygotowania i przeprowadzenia, a także wybrania jak najlepszego sposobu promowania swojego projektu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. zna specyfikę uczenia się dorosłych oraz rozumie zasady dobierania rozwiązań edukacyjnych do potrzeb określonego typu dorosłego odbiorcy
2. posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie procesów organizowania działań edukacyjnych dla osób dorosłych
3. posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług edukacyjnych dotyczącą postępowania nabywców usług edukacyjnych, strategii radzenia sobie z konkurencją, produktu edukacyjnego jako elementu marketingu mix, promocji mix
Umiejętności: student
1. potrafi wybrać działanie organizacyjne wspierające procesy uczenia się dorosłych adekwatnie do właściwości dorosłych uczestników /wieku, płci, wykształcenia, sytuacji życiowej/
2. potrafi zgromadzić różnorodne informacje niezbędne do zorganizowania działania edukacyjnego
3. potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu zaplanowania i zorganizowania określonego rodzaju sytuacji edukacyjnej dla zdefiniowanej grupy dorosłych odbiorców /wiek, płeć, wykształcenie/
4. potrafi zaplanować sposoby zaprezentowania produktu edukacyjnego indywidualnemu i zbiorowemu odbiorcy, wykorzystując zróżnicowane techniki marketingowe
5. potrafi opracować strategie promocji określonego produktu edukacyjnego, uwzględniając cechy odbiorców
6. potrafi zaprezentować własne stanowisko w kwestii oceny produktu edukacyjnego, wykorzystując zróżnicowane rodzaje komunikatów, język przekazu, wzory komunikacji
Kompetencje społeczne: student
1. docenia konieczność uczenia się przez całe życie
2. nawiązuje relacje i współdziała z innymi w celu realizacji przyjętych zadań
3. potrafi działać w sposób planowy
4. przestrzega zasad etycznych w prezentowaniu produktów i usług edukacyjnych dorosłym odbiorcom
5. ma poczucie odpowiedzialności za jakość oferowanych uczestnikom edukacji działań i produktów edukacyjnych
Kryteria oceniania
Opracowanie i zorganizowanie zajęć edukacyjnych dla wybranej grupy osób dorosłych: zadanie będzie miało charakter zespołowy; ocenie podlegać będą: zawartość merytoryczna projektu, jego adekwatność do charakterystyki grupy docelowej, umiejętność podziału zadań i pracy zespołowej, właściwa promocja zajęć.
Literatura
J. Kargul (2005): Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych. Przesłanki do budowy teorii edukacji dorosłych
Malewski M. (2009) Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice
Illeris K. (2006) Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się
Knowles M.S., Holton E.F., Swanson R.A. (2009) Edukacja dorosłych. Podręcznik
akademicki
Wybrane artykuły z „Edukacji Dorosłych”
Mazur.K.P.(2001): Marketing usług edukacyjnych
Czubała A.(2005): Marketing usług
Pluta-Olearnik M. (2006): Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: