MS3 - Zarządzanie karierą na rynku usług rozwojowych 2300-MS3-TKM-ZK
Tematy realizowane podczas zajęć w ramach zajęć:
1. Trendy społeczne wpływające na zarządzanie karierą
2. Koncepcje zarządzania karierą we współczesnym świecie
3. Wzory karier trenerów w Polsce
4. Rynek pracy dla trenera kompetencji miękkich w Polsce
5. Tranzycie w karierze zawodowej i edukacyjnej trenera
6. Modele rozwoju kariery zawodowej trenera kompetencji miękkich
7. Oferty pracy dla trenera kompetencji miękkich
8. Szanse i ograniczenia w zarządzaniu karierą
9. Formy wsparcia w konstruowaniu kariery
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student charakteryzuje
Trendy społeczne wpływające na zarządzanie karierą
Koncepcje zarządzania karierą we współczesnym świecie
Wzory karier trenerów w Polsce
Rynek pracy dla trenera kompetencji miękkich w Polsce
Tranzycie w karierze zawodowej i edukacyjnej trenera
Umiejętności: student potrafi
Zaprojektować model rozwoju kariery zawodowej trenera kompetencji miękkich
Znaleźć ofertę pracy dla trenera kompetencji miękkich
Przewidzieć szanse i ograniczenia w zarządzaniu karierą
Zaproponować formy wsparcia w konstruowaniu kariery
Kompetencje społeczne: student
Docenia znaczenie uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
A. Obecność
B. Pisemne kolokwium obejmujące treści wykładu
Literatura
Jędrusik, A., Trener w teatrze świata szkoleń. Profesjonalizacja zawodu trenera biznesu a wyzwania i zagrożenia edukacji lifelong learning połowy XXI wieku, [w:] Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, red. Starik N., Węglarz T., Poznań 2015.
Jędrusik, A., Zarządzanie karierami w organizacji, Wrocław 2015.
Sloman, M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Warszawa 2014.
Suchar M., Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku, Wydawnictwo C.,H. Beck, Warszawa 2018.
Myszka-Strychalska L. (2018), Typy, wzory i modele karier w przestrzeni elastycznego rynku pracy. - cejsh.icm.edu.pl
Skibińska E. (red. nauk.) (2015),Kariery zawodowe andragogów: studium empiryczne, Wydział Pedagogiczny UW.
Literatura dostępna online:
Garski K., Kruszewska M. (2009), Jak się wyszkolić, by szkolić innych. Wprowadzenie w problematykę zawodu trenera, Copyright by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009 Dostęp: https://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6753.pdf
Górniak J. (red.), Polski rynek pracy – wyzwania i kierunki działań na podstawie
badań Bilans Kapitału Ludzkiego 2010–2015 - pod redakcją Jarosława Górniaka, PARP 2015.
https://www.gov.pl/web/fundusze-regiony/informacje-o-strategii-na-rzecz-odpowiedzialnego-rozwoju
Strategia Rozwoju Kraju 2020.
Strategia Sprawne Państwo 2020.https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwio0on527PsAhVHCuwKHQ1ECP0QFjAAegQIBRAC&url=http%3A%2F%2Fisap.sejm.gov.pl%2FDetailsServlet%3Fid%3DWMP20130000136&usg=AOvVaw2HjiQ6_7pcDQjZ4zhnUyZE
barometrzawodow.pl
Baza danych dotycząca zawodów regulowanych w UE, www. ec.europa.eu
Wyniki badania rynku trenerskiego PARP, „parp.gov.pl”
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja- dostępne online
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: