MS3 - Rozwój zawodowy trenera 2300-MS3-TKM-RZT
Tematy realizowane podczas zajęć w ramach zajęć:
1. źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich
2. formy rozwoju zawodowego trenera
3. etapy kariery rozwoju zawodowego
4. wartości związane z pracą trenera
5. kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera
6. rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera
7. plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera
8. ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza: student charakteryzuje
źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich
formy rozwoju zawodowego trenera
umiejętności: student potrafi:
znaleźć adekwatne do etapu kariery formy rozwoju zawodowego
określić swoje wartości związane z pracą trenera
zdiagnozować własne kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera
zaplanować rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera
skonstruować plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera
kompetencje społeczne: student
ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie
przewiduje ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera
Kryteria oceniania
A. Obecność i aktywność podczas zajęć
B. Przygotowanie planu własnego rozwoju zawodowego
Literatura
prace dostępne online: BUW
Woźniak J. (2013), Rekrutacja. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/96768
Garski K., Kruszewska M. (2009), Jak się wyszkolić, by szkolić innych. Wprowadzenie w problematykę zawodu trenera, Copyright by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009 Dostęp: https://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6753.pdf
Orzechowski J., Śmieja M. (2008), red.nauk.)Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/806
Parsloe E., Leedham M. (2018)Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN Warszawa Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/196349
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online
Bańka A. (2012), Zarządzanie potencjałem społecznym w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Novum, Płock.
Klementowska A., Pietrulewicz B. red.nauk. (2017), Edukacja i praca w procesie rozwoju zawodowego, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego : Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
Noworol Cz. (2014), Skala Kompetencji Praktycznych, Narodowe Forum Doradztwa Kariery, Warszawa.
Pietrulewicz B., Baron-Polańczyk E., Klementowska A. red. nauk. (2013), Praca i rozwój zawodowy w warunkach współczesnych przemian, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego: Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauki o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
Sidor-Rządkowska M.(2018), Coaching kariery : doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Wolters Kluwer, Warszawa.
Becker-Pestka D., Kołodziej J., Pujer K. (2017), Rozwój osobisty i zawodowy. Wybrane problemy teorii i praktyki. Monografia, Wydawnictwo Exante, Wrocław.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: