E-ED - Współczesne technologie w edukacji dorosłych 2300-MS3-E-ED-WT
Cel zajęć:
1. Poznanie przez studentów teoretycznych podstaw rozwiązań edukacyjnych wykorzystujących różne technologie.
Program zajęć: studenci podczas wykładów zdobywają wiedzę pozwalającą na ocenę roli edukacji na odległość w współczesnych formach edukacji. Dorosłych oraz specyfikę rozwiązań technologicznych wykorzystywanych w codziennej praktyce edukacyjnej.
1. Konteksty społeczne a paradygmaty technologii informacyjnych.
2. Współczesne modele edukacji dorosłych a zjawisko „usieciowienia” edukacji.
3. Postindustrializm a społeczeństwo informacyjne.
4. Kultura w rzeczywistości wirtualnej i jej edukacyjny wymiar.
5. Standardy kształcenia specjalistów edukacji dorosłych dla „społeczeństw interaktywnych”
6. Rozwiązania technologiczne a wymagania dydaktyki medialnej.
7. Wybrane modele dydaktyczne i ocena ich użyteczności
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci potrafią:
1. zidentyfikować, jakie założenia teoretyczne określają pedagogikę kursu wykorzystującego techniki nauczania z wykorzystaniem współczesnych technologii.
2. określić czynniki determinujące profil kształcenia specjalistów w zakresie edukacji zdalnej
3. Wymienić rodzaj wymagań jakie formułuje dydaktyka medialna w stosunku do rozwiązań technologicznych.
Kurs kształtuje kompetencje w zakresie:
1. Planowania i organizowania własnego uczenia się z wykorzystaniem form edukacji zdalnej.
2. Rozwiązywania problemów organizacji aktywności edukacyjnej dorosłych w erze społeczeństw informacyjnych.
Kryteria oceniania
Test papierowy, jednokrotnego wyboru
Literatura
1. Manuel Castelles: „Społeczeństwo sieci” Warszawa 2007 PWN.
2. Clarke A. : e Learning. Nauka na odległość Warszawa 2007 Wyd. Komunikacji i Łączności
3. M. Podgórny (red) Człowiek na edukacyjnej fali. Współczesne konteksty edukacji dorosłych. Kraków 2005 Impuls.
4. Artykuły z czasopism; E-mentor i Wirtualna Edukacja
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: