MS2 - Projektowanie zajęć warsztatowych 2300-MS2-TKM-PZW
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających samodzielne przygotowywanie zajęć warsztatowych z uwzględnieniem etapów procesu grupowego, wykorzystaniem bezpiecznych i konfrontujących metod, atrakcyjnych środków dydaktycznych. Studenci zostaną ponadto przygotowani do tworzenia harmonogramów i scenariuszy zajęć.
Tematy realizowane podczas zajęć:
1. Przebieg procesu grupowego a projektowanie zajęć warsztatowych
2. Zastosowanie metod bezpiecznych i konfrontujących w procesie rozwoju grupy
3. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie formowania grupy
4. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie konfliktu
5. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie normowania
6. Projektowanie zajęć warsztatowych w fazie rozstaniowej
7. Projektowanie harmonogramów i scenariuszy zajęć warsztatowych z uwzględnieniem celów, metod dydaktycznych, środków dydaktycznych angażujących uczestników
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. posiada uporządkowaną wiedzę na temat zasad projektowania zajęć warsztatowych, scenariuszy i harmonogramów
2. zna zadania trenera na poszczególnych etapach procesu grupowego
3. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie zajęć warsztatowych
4. posiada wiedzę na temat stosowania metod bezpiecznych i konfrontujących
Umiejętności: student:
1. potrafi samodzielnie zaprojektować zajęcia warsztatowe
2. potrafi samodzielnie przygotować scenariusz i harmonogram zajęć warsztatowych z problematyki kompetencji miękkich z uwzględnieniem procesu grupowego
3. potrafi krytycznie ocenić, metody pracy, harmonogram i scenariusz zajęć warsztatowych wymieniając jego zalety i mankamenty
Kompetencje społeczne: student:
1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces projektowania zajęć warsztatowych
2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem działań szkoleniowych
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie cyklicznie wykonywanych przez studentów zadań.
Dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności na zajęciach w semestrze.
Literatura
• Biech E., Silberman M. (2016), Metody aktywizujące w szkoleniach, wydanie II, Warszawa.
• Czernecka M., Hyla M., Łais S. (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń, Warszawa 2016.
• Dirksen J. (2017), Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Gliwice.
• Holwek J. (2017), Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Gliwice 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: