MS2 - Metody i narzędzia outdoor education 2300-MS2-TKM-ODE
Celem zajęć jest poznanie przez studentów metodyki outdoor education i jej zastosowania w projektowaniu zajęć warsztatowych dla osób dorosłych. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwości uczestniczenia w grach i zadaniach w terenie, które ukierunkowane są na kształtowanie kompetencji miękkich m.in.: efektywnej komunikacji, rozwiązywaniu konfliktów, skutecznym negocjacjom, współpracy i koordynacji działań grupowych.
• teoretyczne podstawy outdoor education
• adventure therapy jako nowy w Polsce nurt outdoor education
• transfer wiedzy w programach rozwojowych
• gry i ćwiczenia na niskim parku linowym
• najważniejsze zasady projektowania szkoleń w metodyce outdoor education
• metody omawiania oraz podsumowania ćwiczeń w metodyce outdoorowej
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Wiedza: student zna i rozumie
2. Podstawowe założenia teoretyczne outdoor education
3. Znaczenie metodologii outdoor education i jej zastosowania projektowaniu zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji miękkich
4. Podstawowe zagadnienia z zakresu adventure therapy oraz jej zastosowania w sytuacjach edukacyjnych
5. Trudności jakie mogą pojawić się w pracy trenera w trakcie zastosowania metodyki outdoor education
Umiejętności: student potrafi
1. Zaprojektować działanie edukacyjne z wykorzystaniem metod outdoor education
2. Zastosować wybrane metody i narzędzia outdoor education w pracy własnej
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
1. Prezentowania własnych poglądów, stanowisk i rozwiązań przed innymi członkami grupy
2. Współpracy, pomocy i dbałości o bezpieczeństwo osób w zespole
Kryteria oceniania
Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach
Przygotowanie propozycji zastosowania metodyki outdoor education w pracy trenera kompetencji miękkich
Literatura
Palamer-Kabacińska E., Leśny A. (red.) (2012), Edukacja przygodą: Outdoor i Adventure Education w Polsce: teoria, przykłady, konteksty, Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Lisin I., Kida P., Puskas R. (ed.) (2018), Outdoor education from theory to practice, Lublin: Foundation Institute of Animation and Social Development.
Anderwald D. (red.) (2013), Las miejscem edukacji plenerowej i aktywności współczesnego człowieka, Rogów: SGGW. Leśny Zakład Doświadczalny. Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej.
Jurewicz K (red. ) (2015), Outdoorowy zawrót głowy: praktyczne zastosowanie edukacji nieformalnej w tym outdoor education w pracy z młodzieżą, Szczecin : Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Kulturalno-Społecznych.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Terminy zostana podane wkrótce. Trzy wybrane poniedziałki. |
W cyklu 2024L:
Terminy zostana podane wkrótce. Trzy wybrane poniedziałki. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: