MS2 - Moduł specjalnościowy 2. Warsztat pracy trenera kompetencji miękkich 2300-MS2-TKM
Celem modułu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do przygotowania warsztatów z tematyki kompetencji miękkich z osobami dorosłymi. Studenci poznają zasady projektowania zajęć warsztatowych, scenariuszy i harmonogramów, cyfrowe narzędzia pracy dydaktycznej, outdoorowe metody pracy dydaktycznej oraz podstawy edutainment , a także metody badawcze w pracy trenera umożliwiające efektywne planowanie, realizację i ewaluację pracy własnej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent zna i rozumie:
1. Wybrane teorie wyjaśniające proces uczenia się, uwarunkowania, mechanizmy oraz czynniki warunkujące podejmowanie i podtrzymywanie aktywności edukacyjnej, a także efektywne uczenie się osób dorosłych
2. W metody badawcze (model ADI, RAPS) umożliwiające logistykę, określanie wskaźników biznesowych oraz analizowanie efektywności prowadzonych działań edukacyjnych
3. Zasady i etapy projektowania zajęć warsztatowych, nowoczesne i skuteczne metody oraz narzędzia pracy dydaktycznej ukierunkowane na zaangażowanie i aktywną rolę w samodzielnym konstruowaniu wiedzy i kształtowaniu kompetencji miękkich uczestników
absolwent potrafi
1. Analizować, diagnozować i projektować rozwiązania dydaktyczne ukierunkowane na rozwijanie kreatywności uczestników, zdolności do samopoznania, komunikatywności, samodzielności, elastyczności i wzbudzanie zaangażowania w procesie uczenia się
2. Dokonywać obserwacji oraz ewaluacji przygotowanych przez siebie zajęć warsztatowych dla osób dorosłych i proponować nowe rozwiązania edukacyjne.
3. Komunikować się w sposób precyzyjny, włączający i niedyskryminujący oraz uzasadniać i krytycznie oceniać zaproponowane rozwiązania dydaktyczne
4. Przygotować scenariusz zajęć warsztatowych z zakresu kompetencji miękkich z wykorzystaniem zdobytej wiedzy specjalistycznej dotyczącej uczenia się, potrzeb i oczekiwań osób dorosłych
absolwent jest gotów do
1. Samodzielnego i krytycznego podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności, jako stałego i niezbędnego elementu pracy trenera
2. Systematycznego podnoszenia jakości projektowanych i prowadzonych zajęć warsztatowych w sposób sprzyjający rozwijaniu potrzeby całożyciowego uczenia się osób dorosłych
Kryteria oceniania
Studenci będą mogli przystąpić do egzaminu modułowego po uzyskaniu zaliczenia wszystkich przedmiotów tworzących moduł.
Egzamin polega na przygotowaniu scenariusza 8h autorskich zajęć warsztatowych z tematyki kształtowania kompetencji miękkich i obronie przygotowanego projektu.
Kryteria oceny:
1. Merytoryczne zaplanowanie modułów
2. Dobór metod i narzędzi dydaktycznych stosownie do faz procesu grupowego
3. Prezentacja multimedialna
4. Określenie i realizacja celów dydaktycznych
5. Dobór treści
6. Dobór narzędzi dydaktycznych
7. Kompetencje komunikacyjne studenta
Literatura
Wykaz literatury znajduje się w opisie poszczególnych kursów wchodzących w skład modułu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: