MS2 - Praktyka pedagogiczna instytucjonalna 2300-MS2-SDR-DR-PR
Celem 60-godzinnej praktyki pedagogicznej jest nabycie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych związanych z pracą socjalną oraz społeczno-wychowawczą z perspektywy: pracownika socjalnego lub asystenta rodziny lub innych pracowników zajmujących się pracą socjalną/ społeczno-wychowawczą z dzieckiem i rodziną.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza – studentka/student:
• posiada wiedzę z zakresu pomocy społecznej oraz pracy społeczno-wychowawczej z różnymi grupami osób wymagających wsparcia;
• rozumie cele, zadania i zasady funkcjonowania instytucji służb pomocy dzieciom, rodzinom i innym grupom wymagającym wsparcia; zna procedury korzystania z pomocy wybranych instytucji.
Umiejętności – studentka/student:
• obserwuje i analizuje różnorodne środowiska wychowawcze; dostrzega i charakteryzuje problemy wychowawcze dzieci i pomaga w ich rozwiązaniu;
• zajmuje stanowisko i samodzielnie formułuje dobrze uargumentowane sądy na temat proponowanych rozwiązań sytuacji problemowych w różnych środowiskach;
• potrafi zorganizować zajęcia indywidualne i grupowe dostosowane do potrzeb odbiorców działań.
Kompetencje społeczne – studentka/student:
• jest gotowa/ów do uzupełniania wiedzy teoretycznej o doświadczenia zdobywane w ramach samodzielnie wybranych praktyk, a w ramach praktyk – do organizowania zajęć dla dzieci;
• jest gotowa/ów do nawiązania kontaktu z dziećmi, rodzinami, grupami, szczególnie potrzebującymi wsparcia i wspólnego działania w ich interesie, a także do uczestnictwa w programach do nich kierowanych;
• dostrzega dylematy związane z pracą z społeczno-wychowawczą zgodnie z zasadami etyki zawodowej; postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej we wszystkich działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
• odpowiedzialnie przygotowuje się do zaplanowanej pracy, przyjmując odpowiedzialność za prowadzone działania i ich skutki.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest zaświadczenie o odbyciu praktyk (z opinią ich opiekuna z ramienia placówki wraz z oceną).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: