MS2-Doradztwo zawodowe 2300-MS2-OED-DZ
1. Teoretyczne podstawy doradztwa
1.a.Analiza podstawowych pojęć związanych z doradztwem i poradnictwem zawodowym
1.b. Źródła rozwoju poradnictwa zawodowego
1.d. Rozważania nad kondycją poradnictwa zawodowego w Polsce
2. Wybrane koncepcje wyboru zawodu i rozwoju zawodowego
3. Analiza obecnej sytuacji na rynku pracy
3.a. Znajomość podstawowych pojęć: bezrobocie i różne rodzaje bezrobocia
3.b. Sytuacja na rynku pracy w wybranych województwach
3.c. Instytucje rynku pracy
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza:
- student wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z doradztwem zawodowym
- student wskazuje źródła doradztwa zawodowego
- student charakteryzuje poznane podczas zajęć koncepcje wyboru zawod8u i rozwoju zawodowego zawodu
umiejętności:
- student analizuje sytuację na rynku pracy
- student potrafi ocenić funkcjonujące w Polsce Instytucje Rynku Pracy
kompetencje społeczne:
- student docenia konieczność uczenia się przez całe życie
- student dostrzega potencjalne możliwości osobistego wpływania na funkcjonowanie instytucji, zajmujących się doradztwem zawodowym.
Kryteria oceniania
Uzyskanie z kolokwium min.51%
Literatura
Guichard J., Huteau M. (2005) Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego, tłum. Zespół, pod red. nauk. V. Drabik-Podgórna, M. Podgórny, Kraków, Impuls.
Kargulowa A.(2005), O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kargulowa A. (2009), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Kargulowa A. (2023), Poradnictwo od nowa. Emergencja i relacja rezonansu społecznego w dyskursie poradoznawczym, PWN, Warszawa.
Paszkowska- Rogacz A. (2003),Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych, KOWEZiU, Warszawa.
czasopisma: Edukacja Dorosłych, Studia Poradoznawcze, Dyskursy Młodych Andragogów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: