MS2-Kompetencje menedżera 2300-MS2-MO-KOM
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian i kreowanie postawy menedżera oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole i zarządzania w organizacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:-poda definicje i klasyfikacje "zmiany"
-skonstruuje definicje kompetencji, umiejętności i kwalifikacji
-wymieni kompetencje osobowościowe, techniczne i społeczne
-opisze strategie wprowadzania zmian w organizacji
-przeprowadzi diagnozę funkcjonowania wskazanej placówki
-wskaże osobowościowe i sytuacyjne determinanty (uwarunkowania) kierowania,
-omówi style zarządzania i poda ich konsekwencje dla efektywności pracy zespołu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę następuje na podstawie:
-bieżącej oceny przygotowania do zajęć
-pracy semestralnej
-kontroli obecności
-prezentacji
Literatura
Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zbiorowego, PWE, Warszawa 1982.Dzierzgowska I.: Dyrektor w zreformowanej szkole. Wyd. CODN Warszawa 2000Goriszewski W.: Współczesne koncepcje zarządzania i funkcji kierowniczych w oświacie. WSPTWP Warszawa 2000Koźmiński A., Piotrowski W. (red. nauk.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.Radziwiłł A.: O szkole, wychowaniu i polityce. WSiP, Warszawa 1992Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.Strelau J.(red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, część 3., Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. GWP, Gdańsk 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: