MS2-Moduł specjalnościowy 2- Uwarunkowania edukacji integracyjnej i edukacji włączającej 2300-MS2-EIW-II
Moduł składa się z pięciu przedmiotów:
1) wykładu: wspólczesne środowiska wychowawcze
2) wykładu: Integracja a edukacja społeczna
3) konwersatorium: Kształtowanie społecznych kompetencji osób niepełnosprawnych
4) Seminarium: Programy profilaktyki i interwencji społecznej w środowisku
5)Konwersatorium Wspomaganie rozwoju osób wykluczonych , w środowisku lokalnym
Pełne opisy przedmiotów przedstawione są w indywidualnych kartach przedmiotu.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza
- student rozumie zakres możliwości i ograniczeń włączania osób niepełnosprawnych do życia społecznego
- student wie jakie teorie społeczno-pedagogiczne oraz w zakresie pedagogiki specjalnej uzasadniają merytorycznie programy integracji oraz potrafi oceniać ich merytoryczną zasadność
Umiejętności
- student umie kształtowac i wzmacniać kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych
- student umie analizować i tworzyć programy profilaktyki iinterwencji w środowisku ze szczególnym uwzględnieniem potzreb os ób niepełnosprawnych
-student umie prezentowa swoje stanowisko na temat uwarunkowań edukacji włączającej
Kompetencje społeczne
-student potrafi pracować w zespole nad wybranym zagadnieniem
- student wykazuje si empatią w odniesieniu do możliwości osób niepełnosprawnych w obszarze motywacji do włączania się w życie otoczenia (stara si te możliwości wzmacniać)
Kryteria oceniania
zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach modułu- zal
egzamin pisemny modułowy oraz analiza programu społecznego i prezentacja współczesnych środowisk wychowania
Literatura
zob. opisy poszczególnych przedmiotów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: