PNJA - Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim 2300-MS1a-PNJA-RUCP
Analiza umiejętności potrzebnych do czytania różnego rodzaju tekstów i nauka sprawnego wykorzystywania ich w języku angielskim. Podstawowe wiadomości na temat teorii czytania. Ekstensywne i intensywne czytanie tekstów w ramach pracy domowej.
Organizacja tekstu pisanego, zarówno całego, jak i poszczególnych akapitów. Pisanie tekstów formalnych i nieformalnych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Zachęcenie studentów do stałego czytania po angielsku. Rozwinięcie umiejętności pisania tekstów i różnicowanie ich w zależności od przeznaczenia i rodzaju odbiorcy
Kryteria oceniania
Każdy student przeczyta prace zadane do domu poświecone m. in. roli umiejętnego czytania ze zrozumieniem w nauce języka obcego. Ponadto każdy napisze około 10 różnego rodzaju tekstów w domu i 2 na zajęciach. Ocena będzie wynikiem średniej ocen uzyskanych z zadań wymienionych powyżej.
Literatura
Arnold, J., & Harmer, J. (1978). Advanced writing skills. London: Longman.
Cory, Hugh Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999.
Evans, Virginia, Successful Writing, Proficiency, Express Publishing, 2002.
McCarthy, Michael, Dell, Felicity, Academic Vocabulary in Use, CUP, 2008.
Nuttall, C. Teaching reading skills in a foreign language. London: Heinemann,1982.
Wybrane artykuły z serwisu internetowego British Council Teaching English
Opowiadania Roalda Dahla i inne teksty wybrane wspólnie z grupą
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: