MS1 - Trening kompetencyjny. Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów w sytuacjach edukacyjnych 2300-MS1-TKM-TK-N
- https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=4838 (w cyklu 2023Z)
- https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=4838 (w cyklu 2024Z)
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności negocjacyjnych oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów w sytuacjach edukacyjnych. Studenci poznają podstawowe zagadnienia dotyczące problematyki negocjacji, takie jak bariery komunikacyjne i popełnianie typowych błędów negocjacyjnych w sytuacji szkoleniowej, wybór strategii działania, dobór technik i taktyk negocjacyjnych oraz zastosowanie skutecznej obrony przed nimi. Ponadto, zapoznają się z typowymi oraz efektywnymi technikami radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych w sytuacji szkoleniowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: zdalnie | W cyklu 2023Z: zdalnie |
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. zna podstawową terminologię związaną z problematyką negocjacji i rozwiązywania konfliktów w sytuacjach edukacyjnych
2. zna bariery komunikacyjne i błędy negocjacyjne w sytuacji szkoleniowej
3. posiada wiedzę na temat prowadzenia skutecznych negocjacji z zastosowaniem technik i taktyk negocjacyjnych
4. posiada wiedzę na sposobów rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i grupowych
Umiejętności: student:
1. potrafi zastosować zdobytą wiedzę w prowadzeniu skutecznych negocjacji w praktyce edukacyjnej
2. potrafi zastosować odpowiednie techniki umożliwiające rozwiązanie konfliktów interpersonalnych i grupowych
3. potrafi analizować sytuacje konfliktowe i negocjacyjne oraz zaproponować optymalne rozwiązania
Kompetencje społeczne: student:
1. ma poczucie odpowiedzialności za przebieg procesów negocjacyjnych i konfliktów w sytuacjach edukacyjnych
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest 100% obecność na zajęciach warsztatowych
Literatura
Witkowski T., Chełpa S. (2015), Psychologia konfliktów. Praktyka radzenia sobie ze sporami, Wrocław.
Ogonowska A. (2015), Komunikacja i porozumienie: sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów, Kraków.
Wilmot W. W., Hocker J. L. (2011), Konflikty między ludźmi, Warszawa.
Deutsch M., Coleman P. T. (2005), Rozwiązywanie konfliktów. Teoria i praktyka, Tł. M. Cierpisz, Kraków.
Lewicki R. J., Saunders D. M., Barry B. (2018), Zasady negocjacji, Poznań.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy zarejestrowni, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
W cyklu 2024Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy zarejestrowni, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: