MS1 - Rozwijanie własnego potencjału 2300-MS1-TKM-KK-RWP
Podczas zajęć studenci poznają metody i narzędziami umożliwiającymi analizę własnych zasobów.
Główne tematy:
1. Twoje zasoby początkowe.
2. Gdzie chcesz dojść- metafora drogi w pracy rozwojowej.
3. Silne i słabe strony- analiza i rozwój.
4. Tworzenie planu edukacyjnego rozwoju.
Przedmiot ten został przemodelowany w ramach projektu. Główna zmiana polega na wprowadzeniu elementów tutoringu akademickiego oraz koncentracji uwagi na zasobach poszczególnych studentów.
W cyklu 2023Z:
|
W cyklu 2024Z:
|
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
student:
-wie czym jest talent, silna strona i wie jak ma je diagnozować;
- zna różnice między kursem, szkoleniem i warsztatem, a także mentoringiem, coachingiem i tutoringiem;
- zna koncepcje dotyczące planowania (ustalanie priorytetów, tworzenie planu, określanie celu).
Umiejętności: student
- tworzy plany rozwoju edukacyjnego uwzględniając własne potrzeby;
- potrafi przeprowadzić self- coaching;
- rozróżnia poszczególne typy orientacji temporalnych i potrafi określić ich ogólny wpływ na swój sposób planowania.
Kompetencje społeczne: student
- docenia konieczność uczenia się przez całe życie;
- w planowy sposób potrafi kierować własnym rozwojem edukacyjno-zawodowym, a także wspierać innych w tym procesie.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (można mieć maksymalnie 2 nieobecności), zaliczenie indywidualnych zadań cząstkowych.
Literatura
Bennewicz M., Prelewicz A. (2018), Coaching. Zestaw narzędzi.
Clutterbuck, D (2009), Coaching zespołowy.
Gornall S. Bird J. (2017), Sztuka coachingu. Zbiór narzędzi i wskazówek.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Rozwijanie własnego potencjału (15h) - 4 spotkania, terminy wkrótce |
W cyklu 2024Z:
Rozwijanie własnego potencjału (15h) - 4 spotkania, terminy wkrótce |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: