MS1 - Procesy przywódcze w pracy trenera 2300-MS1-TKM-KK-PP
Tematy realizowane podczas zajęć:
1. Charakterystyka procesu przewodzenia
2. Cechy przywództwa w kontekście kompetencyjnym
3. Ewolucja postrzegania procesu przywództwa
4. Uwarunkowania efektywnego przywództwa
5. Zadania przywódcy w każdym etapie szkolenia: przygotowania, prowadzenia i ewaluacji
6. Potencjał przywódczy i planowanie jego rozwoju
7. Etyczne zachowania w pracy trenera
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza: student
1. charakteryzuje proces przewodzenia
2. wskazuje cechy i określa przywództwo w kontekście kompetencyjnym
3. zna ewolucję postrzegania procesu przywództwa
4. zna uwarunkowania efektywnego przywództwa
Umiejętności: student potrafi:
1. w każdym etapie szkolenia (przygotowania, prowadzenia i ewaluacji) świadomie określić zadania i zaproponować optymalne zachowania przywódcy oraz wskazać potencjalne skutki przyjętej decyzji
2. przeanalizować swój potencjał przywódczy i zaplanować jego rozwój
Kompetencje społeczne: student
1. rozumie potrzebę aktualizowania swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności w zakresie przewodzenia innym
2. docenia znaczenie etycznych zachowań w pracy trenera
Kryteria oceniania
A. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
B. Przygotowanie projektu (ćwiczenia) i przeprowadzenie go podczas zajęć.
C. Maksymalnie 2 nieobecności.
Literatura
Russell E. Palmer R. (2010), Przywództwo doskonałe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa,
Petrie N. (2018), White Paper – Future Trends in Leadership Development, SparksGRP/Center for Creative Leadership.
Gurdjian P., Halbeisen T., Lane K. (2016), Why leadership-development programs fail, McKinsey Global Institute.
Koźmiński A. (2013), Ograniczone przywództwo. Studium empiryczne, Poltext, Warszawa.
Sztompka P.(2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków.
Havard A. (2011), Etyka przywódcy, MSM Studio, Gdańsk.
Drzewiecki A., Chełmiński D., Kubica E. (2011), Dobre przywództwo, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.
Kouzes J.M., Posner B.Z. (2010), Przywództwo i jego wyzwania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Haman W., Gut J. (2015), Psychologia szefa, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Maxwell J.C. (2014), Przywództwo. Złote zasady, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
literatura dostępna online:
Boroch R., Chmielecka M. (2017), Przywództwo w świetle etyki stosowanej.
Zastosowanie coachingu w procesie kształcenia liderów (przywódców)
dostęp:https://www.researchgate.net/publication/321059220_Przywodztwo_w_swietle_etyki_stosowanej_Zastosowanie_coachingu_w_procesie_ksztalcenia_liderow_przywodcow
Mrówka R. (2018), Wyzwania współczesnych przywódców organizacji gospodarczych dostęp: https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/struktura/KTZ/Documents/Wyzwania_wspolczesnych_przywodcow_organizacji_gospodarczych.pdf
Blanchard K. (2016), Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/5550
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy przyjęci, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
W cyklu 2024Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy przyjęci, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: