MS1 - Nauka i technologia dla nauczycieli 2300-MS1-PPW-M-NT
Celem zajęć jest prezentacja oraz krytyczna analiza metod i form zdobywania, gromadzenia, analizowania i systematyzowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy, także z wykorzystaniem multimediów. W ramach kursu studenci wykorzystują różnorodne metody uczenia się indywidualnego i grupowego. Posłużą one planowaniu, a następnie realizacji w grupach projektów edukacyjnych, zgodnych z wybranym tematem. Treści projektów skupiają się wokół wskazanych zagadnień z zakresu botaniki, zoologii, fizyki, chemii, geografii itp. Zajęcia kończą się prezentacjami wyników działań wykonanych w ramach projektów grupowych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
student zna wybrane metody i formy zdobywania, gromadzenia, analizowania i systematyzowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy
zna istotę i strukturę projektu edukacyjnego
zdobywa wiadomości na temat wybranych zagadnień z takich obszarów wiedzy, jak: botanika, zoologia, fizyka, chemia, geografia itp.
Umiejętności:
student wyszukuje, selekcjonuje, ocenia i wykorzystuje informacje pochodzące z różnych źródeł
dobiera metody uczenia się zgodne z założonym celem oraz z wybraną dziedziną wiedzy
świadomie organizuje proces nauczania-uczenia się z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
bierze aktywny udział w dyskusjach służących planowaniu działań w ramach projektu edukacyjnego oraz negocjowaniu znaczeń zdobywanych w toku jego realizacji
opracowuje materiały pisemne i wystąpienia publiczne podsumowujące realizowany projekt edukacyjny, przestrzegając zasad ochrony prawa autorskiego
Kompetencje społeczne:
student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Ocenie punktowej podlegają określone na początku kursu przez prowadzącego różnorodne elementy pracy studenta oraz jego aktywność. Zdobytą, sumaryczną liczbę punktów student porównuje z określoną skalą ocen.
Literatura
Szymański M. S., O metodzie projektów: z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2000
Gołębniak B. D., Uczenie metodą projektu, WSiP, Warszawa 2002
Królikowski J., Projekt edukacyjny, CODN, Warszawa 2001
Nowacki T. W., O metodzie projektów, CODN, Warszawa 1999
Zestaw książek i artykułów zależny jest od wybranego tematu projektu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: