MS1 - Warsztat umiejętności wychowawczych 2300-MS1-PPDR-WU
W trakcie zajęć omawiane i trenowane są m.in. następujące zagadnienia:
Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z uczuciami oraz jak radzić sobie z własnymi emocjami?
Jak zachęcać dziecko do współpracy?
Jakie metody alternatywne względem kary stosować?
Jak wspólnie rozwiązywać problemy?
Jak wspierać proces usamodzielniania dziecka?
Jak uwalniać dziecko od etykietek i grania ról?
Jak chwalić dziecko i wzmacniać jego poczucie własnej wartości?
Jak rozwiązywać problemy i konflikty?
Jak odnosić się do granic własnych i dziecka?
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
W zakresie wiedzy:
Student/ka zna podstawowe metody i techniki komunikacyjne.
Student/ka ma wiedzę w zakresie teoretycznych podstaw wdrażanych metod.
W zakresie umiejętności:
Student/ka potrafi zaprojektować działania służące prawidłowej relacji wychowawczej.
Potrafi poprawnie konstruować komunikaty pożądane w rozwijaniu prawidłowej relacji wychowawczej.
W zakresie postaw:
Student/ka jest świadomy/a znaczenia prawidłowej relacji z dzieckiem.
Student/ka jest świadomy/a konieczności pracy nad warsztatem wychowawczym i dąży do jego doskonalenia.
Student/ka jest świadomy/a konieczności wzmacnianie pozytywnych postaw wychowawczych oraz dzielenie się doświadczeniami
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Obecność na zajęciach, aktywne i twórcze uczestnictwo, zaliczenie pracy końcowej (w formie pisemnej).
Literatura
(Pozycje wybrane)
A.Faber, E.Mazlish, „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” i inne pozycje autorek
J. Sakowska, „Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. 1”
J.Sakowska, E.Puchała, „Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. 2”
T. Gordon, „Wychowanie bez porażek w praktyce”
T. Gordon, „Wychowanie bez porażek w szkole”
M. Całusińska „Trening umiejętności wychowawczych”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: