MPR - Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu 2300-MPR-PPW-PR-A
Student podczas praktyki obserwuje pracę placówki przedszkolnej. Poznaje ramowy rozkład dnia i dokumentację przedszkola, uczestniczy
w zajęciach edukacyjnych rozpoznając zastosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Uczy się wyznaczać cele poszczególnych
aktywności i dostrzegać indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci. Próbuje samodzielnie diagnozować problemy wychowawcze i
edukacyjne dzieci oraz planować działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
- student uczestniczy we wszystkich aktywnościach grupy przedszkolnej, do której został przydzielony;
- obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych,
- dokonuje refleksji i uczy się ją dokumentować,
- dostrzega indywidualne problemy dzieci i próbuje planować działania naprawcze,
- omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia,
- uczy się współpracy z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela.
Kryteria oceniania
- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy;
- opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce;
Literatura
M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma
Wydawnicza s.c.
U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu
Śląskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: