MM - Projekt badawczy w animacji 2300-MM-AKN-PB
Projekt badawczy jest składową składową modułu metodycznego dla specjalności AKENPA. W ramach zajęć studenci pracują w kilkuosobowych zespołach przygotowując projekt badawczy przy wykorzystaniu metod właściwych dla obszaru badań animacyjnych. Następnie projekt realizują i opracowują wyniki i poddają krytycznej analizie. Projekt badawczy jest przygotowaniem do egzaminu modułowego.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka:
Zna:
- zasady postepowania badawczego, właściwego doboru metod, analizy i krytycznego prezentowania i interpretowania wyników w animacji społeczno-kulturalnej, edukacji nieformalnej, pozaformalnej i alternatywnej
- specyfikę funkcjonowania zespołu zadaniowego
- podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
Potrafi:
- zaprojektować, przeprowadzić, zaprezentować wyniki badania stosowanego wykorzystując metody właściwe dla subdyscyplin animacji społeczno-kulturalnej, edukacji nieformalnej, pozaformalnej i alternatywnej wykorzystując techniki informacyjno-komunikacyjne
- zaplanować i organizować pracę zespołową odpowiedzialnie i odpowiednio do możliwości poszczególnych osób przydzielając zadania, współpracować z innymi podmiotami, współdziałać z innymi będąc członkiem zespołu, przyjmować różne role w zespole projektowym
- korzystać z opracowań obcojęzycznych przy przygotowywaniu projektów badawczych i planowaniu pracy grup zadaniowych
Jest gotów do:
- krytycznego oceniania wyników swoich badań prowadzonych w obszarze animacji, edukacji nieformalnej, pozaformalnej i alternatywnej
- korzystania z wiedzy ekspertów z różnych dziedzin podczas projektowania działalności badawczej w obszarze animacji społeczno-kulturalnej, edukacji nieformalnej, pozaformalnej i alternatywnej
- przestrzegania zasad etyki w projektowaniu i realizacji procedury badawczej i wymagania tego od innych
Kryteria oceniania
Metody projektowe
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest przygotowanie przez zespół studentów/ek projektu badawczego, zrealizowanie go, przedstawienie wyników i poddanie krytycznej analizie.
Literatura
- Erl Babbie, Podstawy badań społecznych
- Kazimierz Żegnałek, Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych
- Kinga Majchrzak, O edukacyjnych badaniach w działaniu w teorii i praktyce źródło: https://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/2592/o%20edukacyjnych%20badaniach%20w%20dzia%C5%82aniu%20w%20teotii%20i%20praktyce.pdf?sequence=1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: