MKJO - Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich 2300-MKJO
Moduł "Kształcenie językowe dla celów akademickich" składa się z zajęć, które przygotowują studentów do samodzielnego poruszania się w literaturze obcojęzycznej z zakresu różnych (zgodnych z zainteresowaniami studentów) obszarami badań pedagogicznych i praktyki edukacyjnej. Zajęcia wspierają studentów zarówno w pracy z tekstami naukowymi, jak i w prowadzeniu dyskusji w językach obcych z zakresu pedagogiki.
W ramach Modułu KJCA student wybiera konwersatorium w języku obcym (obwiązkowe zaliczenie jednego KJO) oraz dwa inne kursy spośród ogłoszonych w ramach Modułu w danym roku akademickim (np. translatorium, wykład konwersatoryjny w języku obcym, Międzynarodowe Seminarium WPUW).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Student zna język obcy na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).
• Student posługuje się terminologią specjalistyczną z zakresu studiów pedagogicznych.
• Student rozumie i przetwarza usłyszane lub przeczytane informacje, podsumowuje, wyciąga wnioski oraz potrafi przekazywać informacje na tematy związane z pedagogiką.
Umiejętności
• Student czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje teksty naukowe w języku obcym.
• Student potrafi streścić ustnie i pisemnie przeczytany tekst naukowy.
• Student identyfikuje główną myśl tekstu i wie, jak wyszukać interesujące go informacje w tekstach naukowych.
• Student potrafi w jasny sposób sformułować wnioski i opinie na temat przeczytanego lub usłyszanego tekstu naukowego, używając przy tym fachowego słownictwa.
Kompetencje
• Student prezentuje swoje argumenty i polemizuje z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny.
• Student akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych.
• Student sprawnie pracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania.
• Student identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
Kryteria oceniania
Osiągnięcia studenta są oceniane przez poszczególnych prowadzących wybrane przez studenta składowe Modułu. Ocena jest formułowana na podstawie (szczegółowe kryteria danego kursu składowego znajdują się w jego opisie):
- osiągnięć merytorycznych studenta (np. wyniki prezentacji, bieżących testów lub kolokwium, prac pisemnych)
- umiejętności wykorzystywania nowoczesnych mediów do pracy naukowej w języku obcym (np. korzystanie z bazy e-czasopism, e-booków ze zbiorów BUW)
- jakość aktywności na zajęciach (np. jakość wprowadzeń, referatów, przygotowanych i przedstawionych prezentacji).
Oceniający uwzględnia kompetencje w zakresie wykorzystania znajomości języka obcego w dyscyplinie pedagogika.
Ostateczna ocena jest wystawiana na podstawie ocen cząstkowych (składowych Modułu).
Literatura
Podana w opisie składowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: