Digital Storytelling in Teaching English to Young Learners 2300-KJO-DSTE
Podczas kursu studentki i studenci będą poznawać zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne zastosowania digital storytelling w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zajęcia będą obejmować analizę edukacyjnych, językowych i technologicznych aspektów związanych z digital storytelling. Uczestniczki i uczestnicy zapoznają się z różnymi narzędziami digital storytelling i dowiedzą się, jak skutecznie wykorzystywać je podczas lekcji z najmłodszymi uczniami. Będą także mieć okazję stworzyć własne cyfrowe historie dostosowane do konkretnej grupy wiekowej uczniów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
mieszany: w sali i zdalnie
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W ZAKRESIE WIEDZY (zna i rozumie):
- podstawowe założenia dydaktyczne i psychologiczne pracy z dziećmi w kontekście nauki języków obcych (K_W08),
- rolę narracji w procesie przyswajania języka u dzieci (K_W12),
- różne narzędzia cyfrowe wspierające tworzenie opowieści edukacyjnych (K_W04).
W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI (potrafi):
zaprojektować cyfrową historię dostosowaną do poziomu językowego i wieku dzieci (K_U09, K_U10),
wykorzystać wybrane narzędzia cyfrowe do tworzenia materiałów dydaktycznych (K_U12),
integrować cyfrowe narracje z celami dydaktycznymi w nauczaniu języka angielskiego (K_U16).
W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH (jest gotów do):
współpracy w grupie przy realizacji projektu edukacyjnego (K_K04, K_K05),
bycia świadomym roli kreatywności, empatii i kulturowej wrażliwości w pracy z dziećmi (K_K03, K_K07, K_K08),
dbania o odpowiedzialne korzystanie z technologii w edukacji dzieci (K_K01, K_K04, K_K08),
prowadzenia interakcji po angielsku (K_K01, K_K02)
Kryteria oceniania
Aby zaliczyć zajęcia należy:
- aktywnie w nich uczestniczyć,
- przygotować i zaprezentować zadane przez prowadzącą prace,
- przygotować i przedstawić autorską historię w cyfrowej formie.
Możliwe są dwie nieobecności.
Literatura
- Jose Belda-Medina (2024) AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials. International Journal of Linguistics Studies.
- Jose Belda-Medina (2024) The Effect of Digital Storytelling on English Vocabulary Learning in Inclusive and Diverse Education. International Journal of English Language Studies
- Rika Andayani (2019) Engaging English student teachers in a digital
storytelling project for young learners. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
- Caroline Theurer, Maria Eisenmann, Katharina Kindermann and Sanna Pohlmann-Rother (2024) English Language Learning in Elementary School by Means of Digital Storytelling: The StoryTimE-Project. Children’s Literature in English Language Education
- Nino Dvalidze (2022) Teaching English Language Through Storytelling. Journal of Teaching and Education,
- Michał B. Paradowski (2014) Storytelling in language teaching – re-evaluating the weight of kinaesthetic modality for brain-compatible pedagogy. Storytelling: An Interdisciplinary Journal.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: