AI in teaching English to young learners 2300-KJO-AL
Kurs jest poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji (SI) w nauczaniu języka angielskiego najmłodszych uczniów. Obejmuje zarówno wiedzę teoretyczną, jak i ćwiczenia praktyczne, dyskusje na temat roli sztucznej inteligencji w nauczaniu i uczeniu się języków obcych, a także kwestie etyczne. Osoby uczestniczące w kursie poznają różne narzędzia sztucznej inteligencji i ich skuteczność w kontekście pracy w klasie.
Kurs obejmuje praktyczne umiejętności, takie jak ocena narzędzi SI, projektowanie lekcji z wykorzystaniem SI i wdrażanie strategii opartych na SI do nauczania umiejętności językowych. Kładzie nacisk na współpracę, komunikację i dostosowanie narzędzi SI do zróżnicowanych potrzeb uczniów.
Osoby uczestniczące w kursie będą się dzielić refleksjami i dyskutować na temat korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji wczesnoszkolnej. Kurs promuje również etyczne i odpowiedzialne wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji.
Osoby kończące kurs będą przygotowane do skutecznego włączenia narzędzi SI do swojej pracy dydaktycznej, co wzbogaci doświadczenia edukacyjne ich uczniów. Równowaga między teorią a praktyką sprawia, że te zajęcia to cenny dodatek do rozwoju zawodowego nauczyciela. W dzisiejszych czasach praca z wykorzystaniem narzędzi SI podstawowym elementem warsztatu nauczyciela języka obcego, jest dużym ułatwieniem dla nauczyciela i sprawia, że lekcje stają się ciekawsze dla ucznia.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student/ka:
● zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z narzędziami sztucznej inteligencji oraz rolę w procesie nauczania języków obcych, szczególnie we wczesnej edukacji,
● rozpoznaje kwestie etyczne związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji,
● rozumie podstawy teoretyczne wykorzystania sztucznej inteligencji w celu wzbogacenia procesu nauczania języka angielskiego dzieci,
● wskazuje różne rodzaje narzędzi SI dostępnych dla celów nauczania i uczenia się języków obcych.
W zakresie umiejętności student/ka:
● krytycznie ocenia różne narzędzia i zasoby SI do nauczania dzieci języka angielskiego,
● analizuje skuteczność i przydatność różnych narzędzi SI w kontekście nauczania dzieci języka angielskiego,
● z namysłem stosuje narzędzia SI w celu wzbogacenia doświadczeń związanych z nauczaniem dzieci języka angielskiego.
W zakresie kompetencji społecznych student/ka jest gotów/gotowa do:
● prowadzenia interakcji po angielsku,
● uczestniczyć w refleksyjnych dyskusjach na temat korzyści i wyzwań związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do nauczania języków we wczesnej edukacji,
● odpowiedzialnie i etycznie wykorzystywać narzędzis SI w praktyce edukacyjnej.
Kryteria oceniania
Aby zaliczyć kurs, należy spełnić wszystkie poniższe wymagania:
● aktywnie uczestniczyć w zajęciach
● zaliczyć zadane prace ustne i pisemne
● ukończyć mini projekt grupowy w połowie semestru
● przygotować i przedstawić projekt końcowy.
Ocena końcowa zostanie wystawiona na podstawie
● aktywności podczes zajęć (20%)
● wykonania zadanych prac (30%)
● mini projektu grupowego (20%)
● realizacji projektu końcowego (30%)
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Literatura
● Alharbi W. (2023). AI in the foreign language classroom: A Pedagogical overview of automated writing assistance tools. Education Research International, 2023, 1–15. 10.1155/2023/4253331
● Dakakni D. & Safa N. (2023). Artificial intelligence in the L2 classroom: Implications and challenges on ethics and equity in higher education: A 21st century Pandora’s box, Computers and Education. Artificial Intelligence, 5, 100179. Advance online publication. 10.1016/j.caeai.2023.100179
● Holmes, W., Bialik, M., & Fadel, C. (2023). Artificial intelligence in education. Globethics Publications.
● Karsenti, T. (2019). Artificial intelligence in education: The urgent need to prepare teachers for tomorrow’s schools [Chronique]. Formation et profession, 27(1), 105. https://dx.doi.org/10.18162/fp.2019.a166
● Solak, E. (2024). Revolutionizing language learning: How ChatGPT and AI are changing the way we learn languages. International Journal of Technology in Education (IJTE), 7(2), 353–372. https://doi.org/10.46328/ijte.732
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: