MKJO - How to use psychology to improve efficiency at work in educational environment? 2300-KJO-43/HUP
Celem kursu jest poznanie wiedzy w zakresie procesów społecznych, emocjonalnych i poznawczych zaangażowanych w proces uczenia się w celu poprawy tego procesu. Zajęcia będą poświęcone metodom nauczania, procesowi instruktażowemu i analizie wyników nauczania. Podczas zajęć będziemy dyskutować na tym jak przebiega i jak możemy poprawić proces uczenia się. Uporządkujemy błędne przekonania w tym obszarze, które uniemożliwiają uczniom osiągnięcie najlepszych rezultatów. Kurs obejmuje również praktyczne implikacje dla nauczania w klasie w zakresie wyboru skutecznych strategii instruktażowych, oceniania, motywowania wysiłku ucznia i projektowania indywidualnych planów edukacyjnych. Będziemy również zajmować się różnorodnymi czynnikami, które ułatwiają bądź ograniczają osiągnięcia szkolne, takimi jak np. status społeczny, academic resilience czy zmienne osobowościowe.
Kierunek podstawowy MISMaP
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wiedza w zakresie procesów społecznych, emocjonalnych i poznawczych zaangażowanych w proces uczenia
umiejętności dobierania skutecznych praktyk w celu podniesieni jakości procesu uczenia się
Kryteria oceniania
dyskusja, praca grupowa, prezentacja artykułu naukowego
Literatura
Ambrose, S.A., Bridges, J.A. (2010). How Learning Works: Seven Research-Based Principles for Smart Teaching. Jossey-Bass.
Hattie, J. (2008). Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. NY: Routledge.
Dumont, H., Istance, D. , Benavides, F. (2010). The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice. OECD Publications.
American Psychological Association (2015). Top 20 Principles from Psychology for PreK–12 Teaching and Learning. APA Publishing.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: