Anliza doświadczeń 2300-J-PS-MPRO-A
Zajęcia z analizy doświadczeń z praktyk są zaplanowane z myślą o podsumowaniu i przedyskutowaniu obserwacji zebranych przez studentów podczas 30-godzinnej praktyki odbywanej w II semestrze na pierwszym roku studiów. Celem tych zajęć jest pogłębienie wiedzy o funkcjonowaniu placówek edukacyjnych, takich jak przedszkola i szkoły ogólnodostępne. Studenci analizują aspekty pracy placówek, m.in. zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy, role i obowiązki personelu oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji. Zajęcia pozwalają także na wymianę doświadczeń i refleksję nad różnicami w podejściu pedagogicznym i organizacyjnym między przedszkolami a szkołami, co wspiera zrozumienie specyfiki pracy z dziećmi w różnym wieku oraz rozwój kompetencji pedagogicznych studentów.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna i rozumie:
Funkcjonowanie placówek edukacyjnych, takich jak przedszkola i szkoły ogólnodostępne.
Podstawowe zadania opiekuńczo-wychowawcze, organizację pracy oraz zakres obowiązków pracowników pedagogicznych.
Rodzaje i znaczenie dokumentacji prowadzonej w placówkach edukacyjnych.
Specyfikę pracy z dziećmi w różnym wieku oraz różnice w podejściu pedagogicznym między przedszkolami a szkołami.
Umiejętności: Student potrafi:
Analizować i wyciągać wnioski z obserwacji zdobytych podczas praktyk.
Porównywać różne aspekty organizacyjne i pedagogiczne pracy przedszkoli i szkół.
Komunikować i przedstawiać swoje spostrzeżenia oraz dzielić się doświadczeniami z innymi uczestnikami zajęć.
Dokumentować i raportować obserwacje w sposób rzetelny i zgodny z przyjętymi standardami.
Kompetencje społeczne: Student jest gotów do:
Współpracy w grupie, dzielenia się doświadczeniami i refleksją na temat obserwacji.
Otwartej komunikacji i przyjmowania opinii zwrotnych od innych uczestników zajęć oraz prowadzącego.
Rozwijania swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych poprzez praktykę i refleksję.
Adaptacji i krytycznego myślenia w kontekście różnych środowisk edukacyjnych oraz ich specyfiki.
Praktyki zawodowe
Obecność na zajęciach, złożenie wymaganej dokumentacji praktyk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: