Analiza doświadczeń 2300-J-PS-MPR-AD
Celem zajęć jest przygotowanie do odbycia praktyk, a następnie analiza nabytych umiejętności praktycznych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- ma podstawową wiedzę o typowych strukturach i instytucjach wspierających osoby niepełnosprawne;
- ma wiedzę o normach i regułach organizujących proces edukacji osób z niepełnosprawnością. Zna podstawowe normy i reguły funkcjonowania odpowiednich instytucji edukacyjnych;
- zna podstawowe zasady i formy tworzenia instytucji edukacyjnych, terapeutycznych, pomocowych i wpierających.
Umiejętności:
- potrafi prawidłowo interpretować proces edukacji osób z niepełnosprawnością oraz określić jego znaczenie;
- potrafi diagnozować i analizować potrzeby oraz proces edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością;
- posiada umiejętność analizy proponowanego rozwiązania konkretnych problemów edukacyjnych i pomocowych, proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie
- posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk w procesie edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością;
Kompetencje społeczne:
- potrafi planować działania edukacyjne na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz określać priorytety umożliwiające realizację określonego przez siebie lub innych zadania;
- czuje się odpowiedzialny za skutki i efekty swojej pracy (wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością oraz osób z zaburzeniami rozwoju). Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z pomaganiem i wspieraniem osób z niepełnosprawnością;
- umie uczestniczyć w organizowaniu kształcenia włączającego i integracyjnego.
Kryteria oceniania
Odbycie i przedstawienie dokumentacji praktyk.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: