Językowa praktyka w przedszkolu i w szkole 2300-J-PR-A-JPP
Praktyki językowe w przedszkolu i szkole polegają przede wszystkim na obserwacji, namyśle i analizie tego, czego studentki i studenci mieli możliwość doświadczyć podczas lekcji. Praktykantki i praktykanci mają za zadanie przeprowadzić wstępną rozmowę z nauczycielką/nauczycielem języka angielskiego, uczestniczyć w zajęciach, przygotować plan zajęć/ plan ćwiczeń, samodzielnie przeprowadzić lekcję lub konkretne ćwiczenia, zaobserwować wykorzystywane pomoce dydaktyczne, przeanalizować podręcznik wykorzystywany na zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2025: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu praktyk student/studentka:
W zakresie wiedzy:
- zna i potrafi biegle posługiwać się językiem obcym na lekcji języka angielskiego (K_W05, K_W07).
- zna metody i techniki stosowane w nauczaniu języka angielskiego wśród dzieci (K_W03, K_W04),
- rozpoznaje metody i techniki używane przez nauczyciela języka angielskiego (K_W03, K_W04, K_W05),
- zna różnorodne materiały dydaktyczne i wie jak z nich korzystać dostosowując je do potrzeb uczniów (K_W02).
W zakresie umiejętności / potrafi:
- refleksyjnie obserwować lekcje prowadzone przez nauczyciela języka angielskiego (K_U03),
- zaplanować i opisać ćwiczenie/ całą lekcję (K_U01, K_U02),
- tworzyć pomoce dydaktyczne (K_U02, K_U06),
- wykorzystywać różne pomoce dydaktyczne w swoim nauczaniu (K_U02, K_U03),
- zastosować wiedzę zdobytą na zajęciach podczas pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego (K_U01, K_U02, K_U04),
- mieć namysł nad własną działalnością pedagogiczną (K_U03, K_U04),
- materiały dydaktyczne wykorzystywane w grupie/klasie i dostosowywać je do potrzeb dzieci (K_U02, K_U04).
W zakresie kompetencji społecznych / wykazuje gotowość do:
- zastanowienia się zarówno nad obserwowanymi jak i prowadzonymi przez siebie lekcjami (K_K02, K_K06),
- udzielania rad swoim kolegom i koleżankom (K_K04, K_K06),
- docenienia znaczenia refleksji własnej i informacji zwrotnej w codziennej pracy nauczyciela (K_K01, K_K02, K_K07),
- samodzielnego tworzenia planów lekcji (K_K01, K_K08),
- wykorzystywania i dostosowania metod i technik nauczania do różnych kontekstów edukacyjnych oraz potrzeb uczniów (K_K04, K_K07).
Kryteria oceniania
W celu zaliczenia praktyk studenci są zobowiązani do dostarczenia wymaganego zestawu dokumentów:
- refleksje z obserwowanych lekcji
- scenariusze lekcji/ opis ćwiczeń
- refleksja ogólna z praktyk
- samoocenę
- refleksje na temat przeprowadzonych lekcji/ ćwiczeń
- opis przygotowanej pomocy dydaktycznej
- analizę podręcznika
- ocenę od nauczyciela (opiekuna praktyk)
Literatura
• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001
• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.
• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006
• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks. UK: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: