Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego 2300-J-DWNJA-WT
Kurs służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zakłada skupienie na następujących tematach:
1. Storytelling: odpowiedni wybór historii (książek, wierszy, rymowanek), organizacja tekstu oraz języka, sposoby pracy z historiami i książkami, tworzenie aktywności wokół historii.
2. Drama i pacynki: wykorzystanie dramy w nauczaniu dzieci.
3. Projekty edukacyjne na lekcjach angielskiego: cele i rodzaje projektów, etapy pracy z projektem, przykłady projektów na lekcjach języka.
4. Nowoczesne technologie na lekcjach języka angielskiego.
5. Gry i zabawy językowe.
6. Wykorzystanie piosenek i filmów w nauczaniu języka angielskiego małych dzieci.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci
cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik
W zakresie umiejętności student potrafi:
planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki
przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik
planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik
planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego
rozwijania swoich umiejętności językowych
otworzyć się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej
Kryteria oceniania
- Obecność oraz aktywny udział w zajęciach
- przygotowanie i przeprowadzenie mini-projektów prezentujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego
Praktyki zawodowe
--
Literatura
Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books
• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001
• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.
• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.
• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.
• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006
• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.
• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.
• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.
• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: