Język jako źródło interakcji w klasie i rozwoju zawodowego nauczyciela 2300-J-DWNJA-JI
Kurs ma na celu przygotowanie nauczyciela wczesnoszkolnego do różnych form interakcji w języku angielskim.
Studenci rozszerzają swój warsztat nauczyciela poprzez kontakty ze środowiskiem rówieśniczym, zawodowym, uczniowskim oraz międzynarodowym.
W czasie trwania kursu pogłębiają swoje umiejętności językowe dotyczące relacji w klasie, miejsca zatrudnienia oraz na międzynarodowym polu zawodowym poprzez budowanie swojej świadomości językowej, ćwiczenie języka oraz pogłębianie świadomości istoty relacji międzyludzkich w zawodzie nauczyciela.
Celem kursu jest wypracowanie wysokiej poprawności językowej w interakcjach z innymi.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
Konieczność dostosowywania rejestru do odbiorcy oraz istotę opanowania swobodnej komunikacji w języku angielskim.
W zakresie umiejętności student potrafi:
❖ dostosować swój rejestr do poziomu rozumienia ucznia bądź innego odbiorcy
❖ stosować właściwe formy wypowiedzi podczas komunikacji z
- uczniami
- rodzicami
- współpracownikami w tym psychologiem/pedagogiem szkolnym
- środowiskiem międzynarodowym
- środowiskiem zawodowym
- instytucją zewnętrzną (np. fundacja)
❖ uczestniczyć w kursach, webinarach, szkoleniach w języku angielskim
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
- prowadzenia interakcji po angielsku,
- refleksji o swojej pracy oraz swoim rozwoju zawodowym po angielsku
Kryteria oceniania
Aby zaliczyć przedmiot, student musi
❖ aktywnie uczestniczyć w pracy w trakcie zajęć,
❖ zaliczyć pozytywnie wszystkie prace ustne i pisemne wykonywane w trakcie zajęć,
❖ aktywnie uczestniczyć w projekcie interakcji międzynarodowej,
❖ wziąć udział w webinarze, kursie, szkoleniu w języku angielskim, streścić je oraz wskazać możliwość zastosowania omówionych treści podczas pracy zawodowej.
Student może być nieobecny dwukrotnie w ciągu semestru.
Literatura
Hattie, J.A.C. & Yates, G.C.R. (2014). Using feedback to promote learning. W: V.A. Benassi, C.E. Overson, C.M Hakala (red.), Applying science of learning in education: Infusing psychological science into the curriculum (s. 45–58).
Scrivener, J. (2020). Classroom Management Techniques. Cambridge University Press.
Dornyei, Z. (2019). Towards a better understanding of the L2 Learning Experience, the Cinderella of the L2 Motivational Self System. Studies in Second Language Learning and Teaching, 9(1), 19–30.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: