M4 - Student practice clinic 1 2300-GPTE-M4-SPRC/1
Celem tego kursu jest
- zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi nauczania dzieci języka angielskiego poprzez umożliwienie im obserwacji lekcji prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli-mentorów w rzeczywistych sytuacjach lekcyjnych oraz udostępnienie im przykładów zarejestrowanych lekcji języka angielskiego;
- zachęcanie studentów do unikania nadmiernej generalizacji i koncentrowania się na konkretnym zadaniu poprzez sporządzanie notatek i wypełnianie arkuszy obserwacji podczas obserwacji lekcji;
- pomoc studentom w nabyciu praktycznych umiejętności oceny i przekazywania informacji zwrotnej na temat zaobserwowanych lekcji oraz zdobycie pewności siebie w wyrażaniu opinii na temat zaobserwowanych lekcji;
- pomoc studentom w zrozumieniu i przemyśleniu procesów nauczania i uczenia się poprzez liczne zadania związane z obserwacją lekcji oraz dyskusje w klasie, a także refleksje zawarte w wpisach na blogu;
- pomoc studentom w refleksji nad własnym nauczaniem.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Po ukończeniu kursu student:
- podczas obserwacji lekcji rozpoznaje techniki poznane na kursach metodologicznych;
- zna zasady prawidłowego zachowania się podczas obserwacji lekcji;
- zna najskuteczniejsze metody i techniki stosowane w nauczaniu języka angielskiego wśród młodzieży;
- potrafi dostosować materiały ELT do potrzeb i możliwości swoich uczniów.
Umiejętności
Po ukończeniu kursu student:
- potrafi zaplanować i opisać lekcję;
- potrafi zorganizować lekcję w szkole podstawowej (klasy 1-3);
- potrafi wykorzystywać różne pomoce dydaktyczne w swoim nauczaniu;
- może tworzyć nowe pomoce dydaktyczne do zaplanowanych lekcji;
- potrafi zastosować wiedzę zdobytą podczas kursu podczas pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego;
- potrafi zastanowić się nad własnym nauczaniem;
- potrafi dobierać i dostosowywać materiały dydaktyczne wykorzystywane w klasie i dostosowywać je do potrzeb uczniów;
- potrafi obserwować lekcje, zastanawiać się nad nimi i wyciągać wnioski dotyczące pracy z dziećmi.
Postawy
Po ukończeniu kursu student:
- potrafi zastanowić się zarówno nad prowadzonymi, jak i obserwowanymi lekcjami;
- jest gotowy do udzielania rad swoim kolegom i koleżankom;
- docenia znaczenie refleksji własnej i informacji zwrotnej w zawodzie nauczyciela;
- sam tworzy plany lekcji;
- zastanawia się nad własnym nauczaniem;
- potrafi pracować pod presją;
- potrafi dostosować metody i techniki nauczania do różnych kontekstów edukacyjnych.
Kryteria oceniania
Aby zaliczyć kurs (i otrzymać "zaliczenie"), student musi:
- pisać bloga na temat swojej praktyki dydaktycznej;
- komentować wpisy na blogach innych osób;
- dostarczyć dokument Word z wszystkimi wpisami;
- być obecnym na zajęciach;
- aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
Praktyki zawodowe
90 godzin praktyk dydaktycznych, w tym obserwacja, mikronauczanie, przygotowanie Unitu CLIL i prowadzenie lekcji CLIL.
Literatura
Harmer, Jeremy (2012). Essential Teacher Knowledge. Harlow: Pearson Longman.
Scrivener, Jim (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education.
Wajnryb, Ruth (1992). Classroom Observation Tasks, Cambridge University Press.
Uwagi
W cyklu 2023:
|
W cyklu 2024:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: