M4 - Student practice clinic 1 2300-GPTE-M4-SPRC/1
Celem tego kursu jest
• zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi nauczania dzieci języka angielskiego poprzez umożliwienie im obserwacji lekcji prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli-mentorów w rzeczywistych sytuacjach lekcyjnych oraz udostępnienie im przykładów zarejestrowanych lekcji języka angielskiego;
• zachęcanie studentów do unikania nadmiernej generalizacji i koncentrowania się na konkretnym zadaniu poprzez sporządzanie notatek i wypełnianie arkuszy obserwacji podczas obserwacji lekcji;
• pomoc studentom w nabyciu praktycznych umiejętności oceny i przekazywania informacji zwrotnej na temat zaobserwowanych lekcji oraz zdobycie pewności siebie w wyrażaniu opinii na temat zaobserwowanych lekcji;
• pomoc studentom w zrozumieniu i przemyśleniu procesów nauczania i uczenia się poprzez liczne zadania związane z obserwacją lekcji oraz dyskusje w klasie, a także refleksje zawarte w wpisach na blogu;
• pomoc studentom w refleksji nad własnym nauczaniem.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu praktyk student/studentka:
W zakresie wiedzy:
- rozpoznaje techniki (stosowane przez nauczycieli) poznane na kursach metodycznych (K_W03, K_W05),
- zna zasady prawidłowego zachowania się podczas obserwacji lekcji (K_W02, K_W05),
- zna najskuteczniejsze metody i techniki stosowane w nauczaniu języka angielskiego wśród młodzieży (K_W03, K_W07),
- potrafi dostosować materiały ELT do potrzeb i możliwości swoich uczniów (K_W04, K_W07).
W zakresie umiejętności / potrafi:
- zaplanować i opisać lekcję (K_U01, K_U02),
- zorganizować lekcję w szkole podstawowej (klasy 1-3) (K_U01, K_U02, K_U04, K_U06).
- wykorzystywać różne pomoce dydaktyczne w swoim nauczaniu (K_U02, K_U03),
- tworzyć nowe pomoce dydaktyczne do zaplanowanych lekcji (K_U02, K_U04),
- zastosować wiedzę zdobytą podczas kursu podczas pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego (K_U01, K_U02, K_U04),
- zastanowić się nad własnym nauczaniem (K_U03),
- dobierać i dostosowywać materiały dydaktyczne wykorzystywane w klasie i dostosowywać je do potrzeb uczniów (K_U04, K_U02),
- obserwować lekcje, zastanawiać się nad nimi i wyciągać wnioski dotyczące pracy z dziećmi (K_U03).
W zakresie kompetencji społecznych / wykazuje gotowość do:
- zastanowienia się zarówno nad prowadzonymi, jak i obserwowanymi lekcjami (K_K01, K_K02),
- udzielania rad swoim kolegom i koleżankom (K_K04, K_K06),
- docenienia znaczenia refleksji własnej i informacji zwrotnej w zawodzie nauczyciela (K_K02, K_K01, K_K07),
- samodzielnego tworzenia planów lekcji (K_K01),
- refleksji nad własnym nauczaniem (K_K02, K_K01),
- pracy pod presją (K_K05, K_K07),
- dostosowania metod i technik nauczania do różnych kontekstów edukacyjnych (K_K08).
Kryteria oceniania
Aby zaliczyć kurs (i otrzymać "zaliczenie"), student musi:
- pisać bloga na temat swojej praktyki dydaktycznej;
- komentować wpisy na blogach innych osób;
- dostarczyć dokument Word z wszystkimi wpisami;
- być obecnym na zajęciach;
- aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
Praktyki zawodowe
90 godzin praktyk dydaktycznych, w tym obserwacja, mikronauczanie, przygotowanie Unitu CLIL i prowadzenie lekcji CLIL.
Literatura
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL: Content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Pearson ELT.
Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge. Pearson Longman.
Richards, J.C. & Thomas S.C. Farrell (2011). Practice teaching: a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education.
Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks. UK: Cambridge University Press.
Uwagi
W cyklu 2024:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: