M4 - Student practice 1 2300-GPTE-M4-SPR1/1
Praktyki pedagogiczne studentów koncentrują się na planowaniu i nauczaniu i obejmują następujące zadania:
1) Wstępna rozmowa z nauczycielem-mentorem.
2) Obserwowanie lekcji i refleksja dotycząca otoczenia klasy, rutynowych aktywności, zarządzania klasą, instrukcji, rozmów z nauczycielami, materiałów dydaktycznych i zarządzania błędami.
3) Prowadzenie zajęć z zakresu mikronauczania, np. rozgrzewki, gry, praca w grupach i w parach, udzielanie instrukcji.
4) Przygotowanie planów lekcji i prowadzenie lekcji CLIL z wykorzystaniem szablonu CLIL dla TEYL.
5) Konsultacje z nauczycielem-mentorem
6) Samoocena
7) Końcowa konsultacja z nauczycielem-mentorem w sprawie postępów studenta - zapoznanie studenta z oceną i raportem.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu praktyk student/studentka:
W zakresie wiedzy:
- rozpoznaje techniki (stosowane przez nauczycieli) poznane na kursach metodycznych (K_W03, K_W05),
- zna zasady prawidłowego zachowania się podczas obserwacji lekcji (K_W02, K_W05),
- zna najskuteczniejsze metody i techniki stosowane w nauczaniu języka angielskiego wśród młodzieży (K_W03, K_W07),
- potrafi dostosować materiały ELT do potrzeb i możliwości swoich uczniów (K_W04, K_W07).
W zakresie umiejętności / potrafi:
- zaplanować i opisać lekcję (K_U01, K_U02),
- zorganizować lekcję w szkole podstawowej (klasy 1-3) (K_U01, K_U02, K_U04, K_U06).
- wykorzystywać różne pomoce dydaktyczne w swoim nauczaniu (K_U02, K_U03),
- tworzyć nowe pomoce dydaktyczne do zaplanowanych lekcji (K_U02, K_U04),
- zastosować wiedzę zdobytą podczas kursu podczas pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego (K_U01, K_U02, K_U04),
- zastanowić się nad własnym nauczaniem (K_U03),
- dobierać i dostosowywać materiały dydaktyczne wykorzystywane w klasie i dostosowywać je do potrzeb uczniów (K_U04, K_U02),
- obserwować lekcje, zastanawiać się nad nimi i wyciągać wnioski dotyczące pracy z dziećmi (K_U03).
W zakresie kompetencji społecznych / wykazuje gotowość do:
- zastanowienia się zarówno nad prowadzonymi, jak i obserwowanymi lekcjami (K_K01, K_K02),
- udzielania rad swoim kolegom i koleżankom (K_K04, K_K06),
- docenienia znaczenia refleksji własnej i informacji zwrotnej w zawodzie nauczyciela (K_K02, K_K01, K_K07),
- samodzielnego tworzenia planów lekcji (K_K01),
- refleksji nad własnym nauczaniem (K_K02, K_K01),
- pracy pod presją (K_K05, K_K07),
- dostosowania metod i technik nauczania do różnych kontekstów edukacyjnych (K_K08).
Kryteria oceniania
W celu zaliczenia praktyk studenci są zobowiązani do dostarczenia wymaganego zestawu materiałów:
Pakietu dydaktycznego zawierającego:
- refleksje obserwacyjne
- wykaz działań w zakresie mikronauczania
- scenariusze lekcji
- refleksja poobserwacyjna
- samoocenę
- refleksje na temat przeprowadzonych lekcji
- ocenę od nauczyciela-mentora
Praktyki zawodowe
90 godzin
Literatura
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL: Content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Pearson ELT.
Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge. Pearson Longman.
Richards, J.C. & Thomas S.C. Farrell (2011). Practice teaching: a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education.
Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks. UK: Cambridge University Press.
Uwagi
W cyklu 2024:
• Jeśli chodzi o blogi: W drugim semestrze studenci piszą 10 wpisów na blogu, po jednym tygodniowo. Dodatkowo studenci muszą komentować wpisy z blogów innych studentów. |
W cyklu 2025:
• Jeśli chodzi o blogi: W drugim semestrze studenci piszą 10 wpisów na blogu, po jednym tygodniowo. Dodatkowo studenci muszą komentować wpisy z blogów innych studentów. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: