Emisja głosu dla pedagogów 2300-F-4/EP
Zapoznanie się z budową i działaniem narządu głosu i słuchu. Poprawa wydajności pracy głosem. Poznanie technik emisyjnych, oddechowych, fonacyjnych. Doskonalenie umiejetności prawidłowego mówienia i śpiewania. Praca nad prawidłową artykulacją i dykcją. Najważniejsze zalecenia prawidłowej emisji. Higiena głosu. Wskazania chroniące przed przeciążeniem głosu. Ćwiczenia emisyjne. Opracowanie repertuaru dostosowanego do indywidualnych mozliwości wykonawczych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po zajęciach:
-posiada podstawowe wiadomości związane z budową i działaniem aparatu głosowego
-zna zasady prawidłowej emisji podczas mowy i śpiewu
-zna i stosuje ćwiczenia usprawniające pracę aparatu oddechowego,fonacyjnego,artykulacyjnego
-zna ćwiczenia usprawniające technikę mowy, jej wyrazistość i ekspresję
-zna i stosuje zasady poprawnej wymowy polskiej
-potrafi opracować tekst z uwzględnieniem takich czynników, jak
operowanie frazą,akcentem,intonacją,tempem wypowiedzi
-zna zalecenia prawidłowej emisji i wskazówki chroniące aparat głosowy przed przeciążeniem
Kryteria oceniania
-aktywne uczestnictwo w zajęciach.
-systematyczna ocena pracy nad emisją głosu poprzez realizację ćwiczeń usprawniających funkcjonowanie aparatu głosowego
-znajomość podstawowych zagadnień związanych z budową i działaniem narządu głosu
-opracowanie wybranego tekstu literackiego pod kątem wystąpień publicznych
Literatura
Czesław Wojtyński, Emisja głosu.
Halina Sobierajska, Uczymy się śpiewać.
Tomasz Zaleski, Aparat głosotwórczy a technika wokalna.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: