Diagnoza pedagogiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju 2300-DPDZR
Celem jest zapoznanie słuchaczy z metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w diagnozie; ze znaczeniem diagnozy psycho -pedagogicznej dla planowania procesu terapii pedagogicznej i możliwościami jej wykorzystania dla tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych.
Przedmiot zapoznaje z metodami i kierunkami diagnozy pedagogicznej, określa ogólne zasady diagnozowania przebiegu rozwoju i edukacji dzieci.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student zna rodzaje, cechy i zasady diagnozowania uczniów z problemami edukacyjnymi, potrafi przygotowywać i stosować narzędzia do diagnozowania wybranych problemów rozwojowych i edukacyjnych uczniów. Potrafi wykorzystać wyniki diagnozy w planowaniu terapii.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie prac indywidualnych oraz wykonywanych w grupie na zajęciach.
Literatura
M. Bogdanowicz - Ryzyko dysleksji - problemy diagnozowania
B. Cytowska, B. Wiczura - Dziecko z zaburzeniami rozwoju - konteksty diagnostyczne i terapeutyczne
A. Janowski - Poznawanie uczniów
E. Jarosz, E. Wysocka - Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i rozwiązania
J. Tomczuk, R. Zientara - Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze terapii pedagogicznej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: