Seminarium specjalizacyjne (proseminarium) - Zobowiązania umowne ze szczególnym uwzględnieniem prawa konsumenckiego 2200-1F092
Seminarium dotyczy zróżnicowanych zagadnień z zakresu zobowiązań umownych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki konsumenckiej.
Na podstawie wybranych orzeczeń i literatury analizowane są istotne w praktyce i inspirujące teoretycznie kwestie z części ogólnej i szczegółowej zobowiązań.
Większość z nich odnosi się do umów konsumenckich, takich jak: sprzedaż konsumencka, kredyt konsumencki, timeshare, umowy o imprezy turystyczne.
Poruszane są m.in. problemy dotyczące praw konsumenta (np. prawa do informacji, do odstąpienia od umowy), klauzul abuzywnych i właściwości stosunku umownego (np. w odniesieniu do kredytów walutowych), wpływu na zobowiązanie nadzwyczajnej zmiany stosunków (np. w umowach o imprezy turystyczne), implementacji nowych dyrektyw konsumenckich.
Niektóre zajęcia mogą dotyczyć innych umów, np. deweloperskich, o roboty budowlane, dystrybucyjnych, franczyzy.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powinien osiągnąć umiejętność identyfikowania problemów prawnych, wskazywania ich możliwych rozwiązań oraz formułowania argumentów na podstawie przepisów, orzecznictwa i literatury prawniczej.
Kryteria oceniania
Ocena wystawiana jest na podstawie obecności (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze), aktywności na zajęciach oraz pracy pisemnej (np. glosy) lub referatu wygłoszonego na seminarium.
Literatura
Literatura i orzecznictwo dotyczące danego tematu podawane są studentom z co najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: